استقرار 18 شرکت فناوری اطلاعات در شهرک ICT منطقه ویژه پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: در راستای راه اندازی کریدور بین المللی ICT در کشور، تاکنون ۶۱ سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فناوری اطلاعات انجام شده و ۱۸ شرکت ICT در این شهرک مستقر شدند.

به گزارش فرینا، سعید زرندی در گفتگوی شبکه خبر با اشاره به اجرای فاز سوم تحقق شهرک صنعتی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: این شهرک پیرو توافق صورت گرفته میان وزیر ارتباطات و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در ابتدای امسال،  وارد فاز عملیاتی شد و موضوع استقرار شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و نیز انتقال تکنولوژی و دانش فنی از جمله اهداف پیاده سازی این طرح است.
زرندی گفت: براین اساس تاکنون ۱۸ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در این شهرک مستقر شده اند و ۶۱ سرمایه گذاری نیز در این حوزه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه علاوه بر جذب و استقرار شرکتهای فناوری اطلاعات، شرکتهای حوزه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی نیز با همکاری و حمایت معاونت علمی در این شهرک مستقر می شوند، ادامه داد: در راستای رسیدن به هدف راه اندازی کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات، موضوع ایجاد شهرک صنعتی فناوری، پارک علمی تحقیقاتی و نیز جذب شرکتهای بین المللی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: در این برنامه بلند مدت، جذب شرکتهای بزرگ بین المللی و نیز تجمیع حضور شرکتهای دانش بنیان دیده شده است که قرار است اهداف راه اندازی کریدور ICT در یک دوره ۵ ساله محقق شود.
زرندی گفت: هم اکنون مطالعات فاز دوم پارک علمی تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز با بکارگیری مشاور سنگاپوری و اعلام همکاری پارک عملی تحقیقاتی اصفهان آغاز شده است که در اتمام این طرح به پروژه کریدور ICT متصل خواهد شد.


 

امتیاز به خبر :