رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

اعضای اکوسیستم نوآوری ارس در حال تکمیل شدن است

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که بصورت ارتباط زنده تصویری در این همایش حضور داشت با اشاره به اینکه در منطقه آزاد ارس با حمایت های این سازمان اعضای اکوسیستم نوآوری در حال تکمیل شدن است گفت: وجود پردیس بین المللی دانشگاه ها، مرکز رشد ارس، صندوق پژوهش و فناوری ارس، صنایع و واحدهای صنعتی و تجاری هر کدام بخش های تکمیل کننده این اکوسیستم می باشند.

به گزارش فرینا، واعظی، حمایت های سازمان منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری تبریز از شرکت های فناور و دانش بنیان را شامل حمایت های نرم افزاری و سخت افزاری عنوان کرد و گفت: حمایت های سخت افزاری شامل تخصیص دفتر کار، کارگاه، زمین و همچنین ارائه تسهیلات مالی از طریق صندوق پژوهش و فناوری ارس و پارک و حمایت های نرم افزاری شامل بازاریابی، خدمات فروش و... می باشد.

 رئیس انجمن کارآفرینان منطقه و رئیس هیات مدیره شرکت نیکان کیممیاگران ارس از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن انتقاد به مراحل ثبت اختراعات گفت: معتقدم علیرغم وجود قانون های شفاف،ما سیستم صحیحی برای ثبت اختراعات در کشور نداریم و بیشتر سلیقه ای عمل می شود.

 ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه مندی از نمایندگان مجلس گفت: سرمایه گذاران و کارفرمایان با اتکا به قانون مناطق آزاد کشور اقدام به سرمایه گذاری در مناطق آزاد نموده اند. این در حالی است که برخی نمایندگان مجلس با تصویب برخی لایحه ها، ضربه هایی سخت به مناطق آزاد و سرمایه گذاران وارد می کند.

 در ادامه این همایش انزلی چی، رئیس شرکت های مدیریت صادرات ایران با اشاره به موقعیت خاص منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس به لحاظ نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا و قفقاز موقعیت منحصربه فردی برای شرکت های فناور و دانش بنیان ایجاد می کند و این منطقه در زمینه اقتصاد هایتک و اقتصاد مبتنی بر فناوری از منظر توسعه صادرات و ارز آوری موقعیت بی نظیری دارد.

 اسکندری مشاور ارشد مجتمع های گلخانه ای ارس تارلا از دیگر سخنرانان این همایش بود که ضمن تشریح اقدامات انجام یافته جهت راه اندازی اولین پروژه هایتک و بزرگ گلخانه ای کشور در ارس گفت: در ابتدای راه اندازی این پروژه فنون مورد نیاز این صنعت را در کشور و کشورهای همسایه در دسترس نداشتیم و اکنون با وارد کردن بروزترین دانش تولید محصولات گلخانه ای سالانه بالغ بر 21 هزار تن محصولات گلخانه ای در این مجتمع تولید می شود.

 ذاکری عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در سخنرانی خود گفت: تولید دانش بنیان منحصر به شرکت های دانش بنیان نیست و درواقع تولید دانش بنیان یعنی تولید نوآور. ضروری است جهت دستیابی به تجربه موفق در این زمینه، تولید دانش بنیان را ملاک قرار دهیم.
 عباسی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز نیز گزارشی از مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند و نقش دانش فنی در ارتقای محصول ارائه داد.
 مهدی امجدی مدیرعامل شرکت سایان الکترونیک ارس نیز سخنران پایانی این همایش بود که به عنوان مدیرعامل شرکت فناور مستقر در ارس به بیان تجربیات خود در تاسیس این شرکت پرداخت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :