افزايش رسوب کالا و بروز مشکلات تخليه و بارگيري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1142
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مديرکل امور مناطق ويژه اقتصادي،بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادرو دريانوردي؛ بنادري که جزوء مناطق ويژه اقتصادي کشور محسوب مي شوند به لحاظ ترانزيت کالا با گمرکات مشکل دارند.

رمضانعلي محمودي مديرکل امور مناطق ويژه اقتصادي،بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي در گفتگو با خبرنگار "بنا"(bena) با اعلام اين خبرافزود:« مناطق ويژه اقتصادي صنعتي در بحث ارزش افزوده با گمرک مشکل دارند اما مناطق ويژه اقتصادي که در بنادر کشور واقع شده اند به لحاظ ترانزيت کالا با گمرکات مشکل دارند».

وي افزود:« گمرکات درساير مناطقي که واقع شده اند اعلام کرده اند که اين بنادر درقلمرو گمرکي قراردارند وگمرک ها نمي تواند ترانزيت کالا از مناطق بندري به ساير گمرکات را انجام دهند».

مديرکل امور مناطق ويژه اقتصادي،بازاريابي و سرمايه گذاري سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد:« اما اين موضوع درمناطق ويژه اقتصادي که داراي بندر هستند فرق دارد چرا که گمرک معتقد است عمليات ترانزيت کالا دراين مناطق خارج از عملکرد گمرکات است و اين امر باعث افزايش رسوب کالا و ايجاد مشکلات عمليات تخليه و بارگيري در بنادر ويژه اقتصادي شده است».

محمودي اضافه کرد:«از ديگر مشکلاتي که مناطق ويژه بندري در تعامل با گمرکات با آن درگير است بحث ماندگاري کالاها در مناطق ويژه اقتصادي بندري است به طوري که پيش از اين محوطه هاي نگهداري کالا در اختيار گمرک قرارداشت و قانون متروکه شدن کالا مطرح بود در صورتيکه کالايي بيش از 8 ماه در بنادر مي ماند گمرک به عنوان کالاي متروکه آن را در اختيار سازمان املاک تمليکي مي گذاشت و درنهايت از بنادر خارج مي شد اما هم اکنون سازمان املاک تمليکي مي گويد که بدون حضور گمرک وارد عمل نمي شود ».


همچنين درحال حاضر مدت ماندگار کالايي که درمناطق ويژه اقتصادي به اتمام رسيده تمام شده و بر اساس قانون بايد تعيين تکليف صورت گيرد./205

شناسه خبری: 1142

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟