توقف 73 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) در 3 ماه نخست امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61798
ساعت 10:52 چهارشنبه 9 تير 1400
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از توقف 73 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) در 3 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل دریس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با بکارگیری توان تجهیزاتی و عملیاتی با هدف برقراری زنجیره تأمین کالای اساسی 4 میلیون و 145 هزار تن انواع کالای اساسی از 73 فروند کشتی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد که 3 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.
دریس با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تا کنون 3 میلیون و 622 هزار تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است، افزود: حمل و نقل چندوجهی به منظور تسریع در خروج کالا از بندر و کاهش هزینه تمام شده برای مشتریان نقش مهمی ایفا می‌کند.
وی اظهار داشت: بیش از 379 هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل و 3 میلیون و 242 هزار تن شامل؛ گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی نیز به وسیله ناوگان جاده‌ای و ریلی به مبادی مصرف جابجا شده است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بالغ بر 3 میلیون و 365 هزار تن اعلام و تصریح کرد: به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع می‌شوند.

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟