گام بلند سازمان منطقه آزاد برای تبدیل جزیره به قطب شیلاتی کشور

مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم از حضور موفق این سازمان و فعالان شیلاتی قشم در نمایشگاه بین المللی شیلات در تهران خبر داد.

به گزارش فرینا، حامد عبدالهی با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که ۱۰۵ شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای صاحب نام حوزه شیلات شامل ایتالیا، نروژ، دانمارک، هلند، اسپانیا، آلمان، فرانسه، آمریکا، هند، ترکیه و یونان شرکت داشتند، سازمان منطقه آزاد به عنوان یکی از قطب های مهم شیلاتی کشورمان نیز حضوری پر رنگ داشت.
عبداللهی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تحقق اهداف و ظرفیت های تعیین شده در سند چشم انداز برنامه ششم توسعه کشور، با حضور در دومین نمایشگاه بین المللی شیلات کشورمان، پتانسیل های شیلاتی جزیره قشم از قبیل آبزی پروری (پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو) و صنایع وابسته شامل تولید محصولات مختلف با ارزش افزوده از انواع آبزیان را به تمایش گذاشت.
وی گفت: رئیس شیلات و معاون وزیر کشاورزی کشورمان به همراه به  علاقمندان به سرمایه گذاری در صنعت شیلات با حضور در غرفه سازمان منطقه آزاد قشم، با سیاست های جذب سرمایه گذار در این جزیره و میزان توانمندی قشم در حوزه شیلات آشنا شدند.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سهم ۲۰۰ هزار تنی تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، افزود: سهم استان هرمزگان از این رقم ۱۲۰ هزار تن است که ۸۴ هزار تن آن در قشم تولید خواهد شد.
عبداللهی ادامه داد: با توجه به توانمندی های قشم در حوزه شیلات، سازمان منطقه آزاد قشم با سیاست گذاری جذب علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه، گام بلندی برای تبدیل شدن این جزیره به قطب شیلاتی کشور برداشته است.
وی از برنامه تولید بیش از ۱۲ هزار تن میگو و تولید بیش از یک‌میلیارد لارو میگو، ظرفیت قابل برداشت تا ۶۰ هزار تن ماهیان سطح زی شامل متو، و ساردین برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا (ماهی خشک خوداکی) و قابلیت صادراتی ۱۰۰ در صد این محصولات به کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، چین و ... به عنوان بخشی از هدف گذاری ها برای تبدیل قشم به قطب شیلاتی ایران نام برد.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم هم برای نخستین بار و به دعوت مدیریت کشاورزی و شیلات این سازمان در دومین نمایشگاه بین المللی شیلات شرکت کردند.
بنا به این گزارش، دومین نمایشگاه شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته IFEX 2017 که یازدهمین رویداد شیلاتی کشور محسوب می شود از سوم تا ششم آبان ماه با حضور ۱۰۵ شرکت ایرانی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.


 

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :