آغازفعالیت رسمی ترمینال بزرگ فرودگاه ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به جابجایی ۱۶ هزار مسافر از طریق فرودگاه این منطقه در ۹ ماه گذشته از فعالیت آن گفت: فعالیت رسمی ترمینال بزرگ فرودگاه ماکو در دهه فجر سال جاری رسما آغاز شد.

به گزارش فرینا، حسین فروزان در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه از ۱۷ اردیبهشت آغاز و با استقبال قابل توجه مردم و سرمایه گذاران روبرو شده است افزود: پروازهای فرودگاه ماکو به مقاصد تهران و مشهد بوده و با استفاده از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ انجام می شود.

فروزان گفت: فروش بلیط پروازهای تهران ـ ماکو و بالعکس به صورت اینترنتی توسط شرکت هواپیمایی سپهران از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت سال جاری در وب سایت www.sepehr.sanamparvaz.net در دسترس مسافران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه دارای استانداردهای بین المللی بوده و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیاست، افزود: فرودگاه ماکو در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار احداث شده و مساحت سطوح پروازی این محوطه ۲۰۰ هکتار و طول باند آن سه هزار و ۲۷۰ متر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این فرودگاه برای هواپیماهای ایرباس A320 طراحی شده و دارای هشت هزار مترمربع ترمینال اصلی و ۸۰۰ مترمربع سالن تشریفات است.

فروزان با بیان اینکه برای اجرای طرح ترمینال بزرگ مسافری فرودگاه ماکو ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این ترمینال در هشت هزار متر مربع وسعت ساخته شده و ظرفیت یک میلیون مسافر در سال را دارد.

گفتنی است؛ منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد خوش قولی مسئولان دولت تدبیر وامید در احداث فرودگاه در کنار دیگر دستاوردهای دولت در زمینه تسهیل تجارت و توسعه متوازن است؛ فرودگاهی که این منطقه را به عنوان دروازه اروپا در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.

احداث این فرودگاه در خرداد سال ۱۳۹۳ شمسی آغاز شد و ماههاست که با پرواز مسافری بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی سپهران در مسیر تهران ـ ماکو و بالعکس به بهره برداری رسیده است.


 

امتیاز به خبر :