آمادگی استان سیستان و بلوچستان در ایجاد بندر خشک ولایت نیمروز افغانستان

استاندار سیستان و بلوچستان از آمادگی استان سیستان و بلوچستان در ایجاد بندر خشک ولایت نیمروز افغانستان خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار روزنامه رسالت، احمدعلی موهبتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور والی ولایت نیمروز افغانستان، جمعی از مسئولین، تجار، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار شد گفت: بندر چابهار ظرفیت و آمادگی سرمایه گذاری فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی افغانستان در بندر چابهار را دارا است و در این خصوص اقدامات مناسب جهت انجام سرمایه گذاری صورت می گیرد.

موهبتی همچنین آمادگی استان سیستان و بلوچستان را در ایجاد بندر خشک ولایت نیمروز افغانستان اعلام نمود و خواستار همکاری بیشتر فی مابین ولایت نیمروز افغانستان با استانداری سیستان و بلوچستان شد.

وی بیان کرد: توافق نامه سه جانبه سران کشورهای ایران، افغانستان و هندوستان منابع اصلی توسعه تجارت و سرمایه گذاری پایدار در منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مفاد تفاهم سه جانبه بین ایران، افغانستان و هندوستان خواستار ارتباط بیشتر استان های کشور های مورد نظر در راستای عملیاتی نمودن حوزه های مختلف تجارت، سرمایه گذاری و تولید در منطقه شد.

موهبتی چابهار را مرکز ثقل مثلث سرمایه گذاری جهت تحقق اهداف توسعه پایدار در منطقه دانست و خواستار اجرای طرح های ملی توسعه از سوی ولایت نیمروز افغانستان با استان سیستان و بلوچستان گردید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.