ارتقاء سطح فرهنگ عمومی یک اصل برای توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: معاونت فرهنگی باید ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را بعنوان یک اصل برای توسعه، در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی در نشستی با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و هیأت همراه، با تأکید بر این موضوع که زیرساخت های ما به مسائل فرهنگی مربوط می شود، گفت: باید بر روی زیرساخت های عمومی نظیر آموزش، بهداشت و فرهنگ بیشتر کار کنیم در همین راستا حوزه معاونت فرهنگی این مأموریت را برعهده گرفته و باید ارتقاء سطح فرهنگ عمومی را بعنوان یک اصل برای توسعه در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که اصلی ترین توسعه، توسعه انسانی است.

زمانی مسائل فرهنگی و اجتماعی در منطقه آزاد اروند را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: تا زمانی که توسعه انسانی در جامعه ای شکل نگیرد، مابقی توسعه ها در تمدن سازی چندان نقشی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه انسانی تنها از راه بالا بردن فرهنگ عمومی میسر خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مدیران فرهنگی باید سعی کنند سطح سواد و معلومات خود را در این حیطه بالا برده و علاوه بر آن از مشاورین ملی نیز استفاده کنند.

زمانی مجموعه توان کشور در حوزه فرهنگی را بسیار بالا عنوان کرد و تأکید داشت: نباید خود را به امکانات و ظرفیت های محلی محدود کنیم بلکه باید از ظرفیت های ملی و بین المللی بهره برده و به سمت بومی سازی سوقشان دهیم.

وی تصریح کرد: اهداف و خروجی های فرهنگی باید کاملا مشخص و با عدد و رقم قابل احصاء باشند. وقتی می گوییم سطح فرهنگ عمومی باید بالا رود یک بحث خیلی کلی است؛ راه درست این است که خروجی اش به شکل آمار باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.