کشف هشت تُن اقلام خوراکی غیرمجاز در قشم

هشت تُن اقلام خوراکی تاریخ‌مصرف گذشته و غیرمجاز از 58 واحد صنفی قشم کشف و هشت واحد صنفی نیز پلمب شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گفت: در طول 20 روز فعالیت این ستاد تعداد 618 مورد بازدید از واحدهای صنفی جزیره قشم انجام شد.
حامد افضلی نیکو افزود: در نتیجه این بازدیدها همچنین فعالیت 25 واحد صنفی به دلیل تخلف، تعلیق شد.
وی ادامه داد: 175 فقره اخطار کتبی نیز در این بازدیدها برای واحدهای صنفی مختلف صادر و 279 مورد تذکر شفاهی هم به صاحبان اصناف در جزیره قشم دادند شد.
افضلی نیکو تصریح کرد: از 15 واحد نیز که برخی مقررات را رعایت نکرده بودند، تعهد کتبی اخذ شد تا در آینده نسبت به رعایت مقررات اقدام کنند.
رئیس کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خاطرنشان کرد: در بازدیدها نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، اداره اماکن فرماندهی انتظامی، دامپزشکی و دادگستری حضور داشتند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یک هزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال فنّاوری پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب درآمده‌ای ارزی ازجمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.