مناطق آزاد دروازه توسعه روابط اقتصادی ایران و هند
عضو انجمن دوستی ایران و هند با اشاره به مزیت مناطق آزاد ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی، این مناطق را دروازه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با سایر کشورها به ویژه هند می داند. 
استفاده بهینه از مناطق آزاد برای رهایی از تحریم‌ها
در شرایطی که تحریم‌ها هر روز حلقه خود بر گردن اقتصاد ایران را تنگ‌تر می‌کند، استفاده از پتانسیل‌های حقوقی و نهادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و صنعتی می‌تواند راهکاری مناسب برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا بدون ترس از کاهش شفافیت یا رواج فساد باشد.
مرزهای مالیاتی ـ الکترونیکی مناطق آزاد
 استاندارد سازی و رونق فضای کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
توسعه منطقه‌ای بر بستر ثبات مدیریت مناطق آزاد
یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه در تمام دنیا خصوصا در حوزه‌های کلان اقتصادی، ثبات مدیریت است؛ ثباتی که این فرصت را به مدیران برای پیاده‌سازی برنامه‌ها، اهداف و پیشبرد کارها در مسیر توسعه کلان اقتصادی در هر کجایی و هر سیستمی می‌دهد.
کاهش ریسک پذیری اقتصاد از مناطق آزاد
مناطق آزاد با در اختیار داشتن ابزارهای اقتصادی همچون معافیت های مالیاتی و ظرفیت های در زمینه حمل و نقل و تسهیل تجارت می تواند میزان ریسک پذیری فعالیت های اقتصادی و تجاری را در زمان تحریم ها کاهش دهند.
بندر هامبورگ؛ نیروی محرکه اقتصاد آلمان
مناطق آزاد تجاری در آلمان مناطق جغرافیایی ویژه ای هستند که مقامات دولتی برای شرکت های فعال در منطقه، انگیزه های اقتصادی فراهم کرده و محصولات از لحاظ واردات، مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه های واردات، آزاد هستند.
توسعه گردشگری با محوریت دریا در مناطق آزاد
چابهار، امید تجارت ایران
طرح‌های فولاد، پتروشیمی،‌گلخانه و شهر فرودگاهی با هدف توسعه بندر تجاری چابهار در دست اجراست.
133 - 144 of 512