سه دستگاه درمانی به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه آزاد ماکو اهدا شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59259
ساعت 08:35 دوشنبه 13 بهمن 1399
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای تداوم تکمیل زیرساخت‌های نظام سلامت منطقه، از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو سه دستگاه دستگاه آنالایزر هماتولوژی تمام اتوماتیک به قیمت ۱۰ میلیارد ریال برای مراکز بهداشتی و درمانی منطقه آزاد ماکو خریداری و اهداء شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و ارتقاء خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی منطقه، با توجه به اعلام نیاز مدیریت شبکه های بهداشت و درمان منطقه، سه دستگاه سل کانتر آنالایزر هماتولوژی پیشرفته تمام اتوماتیک بیست پارامتری مدل XP-۳۰۰ ساخت کمپانی SYSMEX کشور ژاپن، به ارزش کل ۱۰میلیارد ریال برای آزمایشگاه های تشخیص طبی مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ماکو، شوط و پلدشت یک دستگاه برای هر شهرستان خریداری و تحویل نمایندگان محترم شبکه بهداشت و درمان شد.

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه این دستگاه در سنجش شاخص‌های سلامت انسان، طبیعی بودن تعداد و ابعاد سلول های خونی کاربرد دارد، ادامه داد: بررسی سلول‌های خونی می‌تواند عامل مهمی در تشخیص بیماری‌ها باشد. به طور کلی دستگاه‌های سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی اضافه کرد: استفاده از این آنالایزرهای هماتولوژی مزایایی چون افزایش دقت و سرعت کار، افزایش صحت نتایج، کاهش خطاهای کاربری و کاهش هزینه ها را در پی دارد. کاربری آسان و راحت دستگاه نیاز به فعالیت و صرف وقت اپراتور را به مرز صفر رسانده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ارتقای شاخص سلامت و رساندن بخش درمان منطقه به سطح استاندارد از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو است و در یک سال اخیر این سازمان از هیچ کوششی برای تجهیز و بهبود خدمات و مراکز درمانی دریغ نکرده است.

آنالایزر هماتولوژی تمام اتوماتیک بیست پارامتری جهت شمارش، اندازه گیری و تعیین دقیق پارامترهای مختلف خون می باشد.

سازمان منطقه آزاد ماکو در چهار سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال در حوزه بهبود زیرساخت‌های سلامت این منطقه از محل درآمدهای سازمان هزینه کرده است.

منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در سطح سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۲۰۰ هزار نفر است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟