معاون وزیر راه:

رونق صادرات با تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری شتاب می گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61482
ساعت 16:12 چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400
معاون ‌وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: استفاده حداکثری از مرز با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها اهمیت زیادی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های این مرز برای افزایش صادرات در بخش سوخت و کالا بهره گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی مهران اظهار داشت: هدف از سفر به استان ایلام و شهرستان مرزی مهران انجام تعهداتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ستاد اربعین کشور متقبل شده است تا از نزدیک در جریان روند پروژه های در دست اجرا و نحوه پیشرفت آن ها و مسایل و مشکلات موجود آشنا شویم.
امانی افزود: با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا بحث تبادل زایر از مرز مهران با کشور دوست و همسایه عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران یادآور شد: با توجه به این مهم و تاثیر آن در بازارهای ترانزیت کشور با عراق، تلاش ما رفع مسایل و مشکلات موجود است تا بتوانیم از این راه در توسعه صادرات و ترانزیت سوخت و کالا از این مرز به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.
امانی از اعزام یک تیم کارشناسی جهت بازدید از مرز مهران و شناسایی مشکلات موجود طی هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در مسایل و مشکلات مرز در کارگروه ترانزیت سازمانی بررسی و برنامه ها برای افق 20 ساله تهیه شود تا مشکلی در خصوص ترانزیت از مرز مهران با کشور عراق نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش این است تا از ظرفیت مرز مهران برای صادرات سوخت و دیگر کالاها به درستی استفاده شود که این کار نیازمند اقدامات و پیش بینی های لازم برای توسعه زیرساخت های این منطقه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در صورت تهیه طرح جامع بخش خصوصی نیز تمایل سرمایه گذاری را در این حوزه خواهد داشت.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟