افتتاح فاز دوم پروژه های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور معاون اول رییس جمهور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64971
ساعت 09:43 پنج‌شنبه 10 شهريور 1401
فاز دوم افتتاح پروژه های سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی، امروز پنجشنبه (10 شهریور) با حضور محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور، همزمان در 4 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اروند، کیش، ارس و انزلی و 5 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان به انجام می رسد.

به گزارش فرینا، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن اعلام این خبر افزود: بهره برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمرانی و صنعتی در 4 منطقه آزاد اروند، کیش، ارس و انزلی  و در 5 منطقه ویژه‌ اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی، ارگ جدید بم، سهلان و لرستان با مجموع سرمایه گذاری بیش از 1.180.000 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از22 هزار نفر، در یک سالگی دولت سیزدهم به وقوع می پیوندد.
حسن خانلری افزود: در فاز نخست افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت سیزدهم که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور رییس جمهور محترم صورت پذیرفت، 82 پروژه صنعتی، عمرانی و کشاورزی در 5 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم، ارس، کیش، انزلی و ماکو و 7 منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، سهلان، بوشهر، لرستان، لامرد، بجنورد و نمین به بهره برداری رسیدند.
وی ادامه داد: دومین فاز افتتاحیه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پنجشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور، و با بهره برداری از 51 پروژه و کلنگ زنی و شروع به عملیات اجرایی 20 پروژه ی سرمایه گذاری عمرانی و صنعتی به انجام می رسد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد کشور با مشوقات و معافیت های مالیاتی و گمرکی، پیشران و پشتیبان تولید، نیروی محرکه ی صادرات غیرنفتی و سازو کاری ثابت شده برای گذر کشورها از تنگناهای اقتصادی هستند.
خانلری گفت: وجود 8 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 33 منطقه ویژه اقتصادی در سه دهه ی گذشته در کشور و قرارگرفتن این مناطق بر سر راه کریدورهای بین المللی، بستر جذب سرمایه های داخلی و خارجی و زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و امن در مناطق مرزی کشور را فراهم کرده است.
وی به ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی جدید در کشور اشاره کرد و افزود: با مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای اولین بار از بدو تاسیس این مناطق در کشور و اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان می دهد مناطق آزاد باید رویکرد تولید محور و صادراتی در پیش بگیرند و منطبق بر همین اصول، پس از افتتاح 82 پروژه در اردیبهشت ماه سال جاری، فاز دوم افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مقارن با هفته دولت به انجام می رسد.
 

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟