چابهار میزبان دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68007
ساعت 13:58 دوشنبه 1 آبان 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور دانشجویان کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در این منطقه با هدف کمک به توسعه سیما و منظر شهری با محوریت گردشگری خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید ریگی با اعلام این خبر گفت: گروه 15 نفره‌ای از دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران به همراه اساتید خود با هدف ارائه پیشنهاداتی برای کمک به توسعه حوزه معماری و سیما و منظر شهری و گردشگری چابهار می‌همان چابهار شدند.

ریگی ادامه داد: این گروه در سفر 6 روزه خود ضمن بازدید از جاذبه‌های شهر‌های کنارک و چابهار، از سایت‌های گردشگری غرب و شرق منطقه آزاد چابهار نیز دیدن خواهند کرد تا بتوانند بسته‌های پیشنهادی خود را برمینای ساختار بومی و محلی ارائه دهند.

به گفته وی، نشست با معاونت عمرانی، مدیریت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار، شهرداری‌های تابعه و رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار از برنامه‌های دیگر این بازدید 6 روزه با هدف گفتگو در مورد انجام پروژه‌های معماری مرتبط با اقلیم و بررسی نیاز‌های این بندر ساحلی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان ابراز‌امیدواری کرد که نگاه علمی به پروژه‌های معماری و شهرسازی با رویکرد گردشگری، آغازی برای تحولات نوین در چابهار باشد.

شایان ذکر است، این گروه دانشجویی از 27 مهرماه تا دوم آبان ماه 1402 با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همکاری پایگاه میراث فرهنگی سواحل مکران می‌همان منطقه آزاد چابهار خواهند بود.

آخرین اخبار

شهادت، اجر ده‌ها سال تلاش خالصانه و غیرتمندانه آیت الله رئیسی بود
جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟