برگزیدگان دومین دوره مسابقات ماراتن بین المللی جزیره قشم معرفی شدند

مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم گفت: دومین دوره مسابقات ماراتُن بین المللی در جزیره قشم با حضور 348 ورزشکار این رشته از ایران و کشورهای آلمان، انگلستان، ترکیه و فرانسه برگزار و نفرات برتر آن مشخص شدند.

به گزارش فرینا، صابر قهرمانی با اعلام این مطلب افزود: ورزشکاران در این ماراتُن مسیر خود را از روستای سلخ شروع کردند که با دویدن مسافت بین روستاهای سَلَخ، گَمبرون، گوران، دوربنی، مَلِکی و طَبل از پدیده های زمین شناختی و ژئوسایت های بام قشم گذشتند و با دره تندیس ها، تنگ چشمه، دره شور، چاکاویر، گنبد نمکدان و ژئولینک های جزیره قشم آشنا شدند.
قهرمانی ادامه داد: این مسابقات در 2 قسمت مسیر ٣٠ کیلومتر با متوسط ٤٥٠ متر صعود و مسیر 60 کیلومتر با میزان تقریبی ٩٠٠ متر صعود و در 2 بخش مردان و زنان آغاز شد.
وی بیان داشت: در قسمت مسیر 30 کیلومتر و در بخش آقایان 47 دونده به رقابت پرداختند و در پایان سیاوش سعدی منش، حسین معین الدین و مرتضی ناصری به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
مدیرکل ورزش جوانان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در این قسمت و در بخش زنان نیز 11 ورزشکار شرکت کردند که فاطمه شرقی و نگین آیرملو توانستند مقام دوم مشترک را به دست بیاورند.
وی افزود: در قسمت 60 کیلومتر نیز 214 نفر در بخش مردان با هم رقابت کردند که «موریس هیدی» از آلمان اول شد و محمد صفری و اکبر نقدی نیز به ترتیب به رتبه های بعدی نائل شدند.
قهرمانی گفت: در همین قسمت و در بخش زنان 76 ورزشکار در مسابقه شرکت کردند و در پایان «جو موک» از انگلستان و نازنین فانی یزدی به مقام دوم مشترک دست یافتند.
او اظهار کرد: معرفی و ترویج مناسب جاذبه های جزیره قشم، توسعه و توزیع سفرها به ویژه تورهای گردشگری و ورزشی در این جزیره از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

امتیاز به خبر :