بهره مندی قشم از سامانه تمام الکترونیکی آماری

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم و عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در این منطقه از ارتقاء سامانه مدیریت آمار و اطلاعات گردشگری در بندر پهل-لافت به منظور مدیریت اطلاعات مربوط به ورود مهمانان نوروزی به قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی اعلام کرد: با ارتقای حوزه داده های آماری الکترونیکی سامانه مدیریت آمار و اطلاعات گردشگری بندر پهل-لافت که در نوروز 96 رونمایی شده بود ، امسال می توانیم آمار لحظه ای و تحلیلی از وضعیت ورود گردشگران نوروزی به جزیره قشم بر اساس تعداد، قومیت و نام استان مبداء، برآوردی از میزان استقبال سفر هموطنان عزیز از جای جای کشور به جزیره زیبای قشم ارائه کنیم.
عضو ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: این سامانه که مجهز به زیر سیستم های دریافت اطلاعات از جمله دوربین های  پلاک خوان و اطلاعات بلیط مسافران است آماری قابل اتکا با صحتی نزدیک به 100% در اختیار ما قرار می دهد تا به کمک آن بتوانیم ورود گردشگران نوروزی را مدیریت کرده و با توجه به درصد استقبال استان های مختلف از گذران اوقات نوروزی در این جزیره، برای سال های آینده برنامه ریزی جامع و بهینه داشته باشیم.
وی با بیان این که این سامانه، بهترین روش برای ارزیابی استقبال گردشگران از حضور در جزیره قشم و نیازهای آنها است، افزود: این سامانه ، آمار و اطلاعات را در قالب یک داشبورد مدیریتی به طور لحظه ای در اختیار ما قرار می دهد و نمایش اطلاعات آن را مستقیما در ستاد اجرایی خدمات سفر شاهدیم.
محمدرضا عباسی با مقایسه آمار ثبت شده در دو سال اخیر بر روی نقشه کشوری، ادامه داد: مقایسه آماری اطلاعات ثبت شده  بر روی نقشه ایران از ورود مسافران نوروزی از تاریخ 25 اسفند ماه 95 تا یکم فروردین ماه 96 در بازه زمانی مشابه از تاریخ 25 اسفند ماه 96 تا یکم فروردین ماه 97 بیانگر افزایش تمایل سفرهای نوروزی به جزیره قشم در استان هایی مانند هرمزگان، فارس، کرمان، اصفهان، کرمانشاه و... است. به کمک این داده ها می توانیم در سال های آتی متناسب با خواسته گردشگران جزیره خدمات را ساماندهی کنیم و بسته به سلیقه گردشگران، جذابیت های جدیدی برای ایجاد لحظات لذت بخش تر در خاطر مهمانان نوروزی ایجاد نماییم.
جزیره قشم بزرگ ترین جزیره در جنوب ایران است که این روزها شاهد حضور مسافران علاقمند به حوزه گردشگری و تفریحات دریایی است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.