معرفی 155 طرح اشتغالزا در منطقه آزاد قشم برای دریافت تسهیلات استانی

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از معرفی 155 طرح اشتغالزا با اعتبار 400 میلیارد ریال، به کمیسیون تسهیلات کمیته کارشناسی فنی اشتغال استان برای دریافت تسهیلات بانکی خبرداد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با بیان این مطلب گفت: تا کنون 200 طرح در کمیسیون تسهیلات کمیته کارشناسی فنی اشتغال شهرستان مطرح شده که از این بین 155 طرح موفق شده به کمیسیون استانی برای معرفی به بانک راه یابد.
رنجبری افزود: کمیسیون برای این طرح ها، تسهیلاتی به مبلغ 400 میلیارد ریال تصویب کرده که برای 968 تَن به صورت مستقیم اشتغالزایی به همراه  خواهد داشت.
وی با اشاره به حوزه های فعالیتی این طرح ها گفت: توسعه گردشگری و اکوتوریسم، صنایع تولیدی و شیلاتی عمده این فعالیت ها را تشکیل می دهند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم  افزود: از بین 155 طرح معرفی شده 120 طرح با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد ریال در حال بررسی توسط بانک های عامل است که 35 طرح با اعتبار 120 میلیارد ریال موفق به کسب مصوبات پرداختی شده است.
به گفته وی، از 35 طرح ذکر شده، تاکنون 32 طرح موفق به بستن قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ  116 میلیارد ریال به صورت مرحله ای و بسته به شرایط پیشرفت در کار شده اند.
رنجبری به اشتغالزایی برای 341 نیروی بومی در این 32 طرح گفت: به عنوان نماینده سازمان منطقه آزاد قشم و با توجه به سیاست های این سازمان در راستای اشتغالزایی و توسعه پایدار در منطقه مجدانه پیگیر تصویب همه این 155 طرح درکمیسیون تسهیلات کمیته کارشناسی فنی اشتغال استان برای دریافت خدمات وام بانکی هستیم.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: به منظور خدمت رسانی و سرعت بیشتر در حوزه جذب و  اشتغال جزیره، کمیسیون تسهیلات کمیته کارشناسی فنی اشتغال شهرستان به صورت فشرده با حضور نمایندگان همه دستگاه های اجرایی،  بانک ها و سازمان منطقه آزاد قشم سه بار در هفته برگزار می شود.
رنجبری ادامه داد: در همین راستا و پس از تصویب طرح ها در کمیته شهرستان،کمیسیون تسهیلات کمیته کارشناسی فنی اشتغال استان، هفته ای دو بار تشکیل می شود تا طرح های  مصوب در این کمیته برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.
وی افزود: بر اساس دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تمامی طرح های اشتغالزای جزیره به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان معرفی می شوند و تایید نهایی آن ها در سامانه کارا برعهده منطقه آزاد  می باشد.
گفتنی است، بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر توسعه اقتصادی کشور و تولید ملی، سازمان منطقه آزاد قشم در همین راستا و به منظور دستیابی به توسعه پایدار و استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ بهره مناسب برای سرمایه گذاران در این منطقه، اقدام به عقد تفاهم نامه های مختلفی همچون تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری نموده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.