فعالان گردشگری فاقد بیمه، مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی کشور از بهره مندی فعالان صنعت گردشگری فاقد بیمه کشور برای استفاده از تسهیلات گردشگری ویژه ایام کرونا خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس ولی تیموری در نشستی که صبح امروز چهارشنبه 18 تیرماه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، عنوان داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از شاغلین وکسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت نام شاغلین وکارفرمایان فاقد بیمه نیز در سامانه "کارا "فراهم شده است.
تیموری افزود:  تمامی شاغلین و صاحبان واحدهای کسب و کار مشمول طرح که در رسته های 14 گانه مصوب فعال بوده و اشتغال آن ها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه احراز شده باشد، مشمول این تسهیلات هستند.
وی بااشاره به آسیب های ناشی از شیوع کرونا به اقتصاد کشور به ویژه در حوزه صنعت گردشگری اضافه کرد: ثبت نام برای تسهیلات ارایه شده از سوی دولت برای این دسته از فعالان، تا پایان تیرماه ادامه دارد.

*منطقه آزاد قشم میزبان جشنواره ها در پساکرونا

درادامه این جلسه، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این معاونت در ایام فراگیری بیماری کووید 19 در جزیره قشم گفت: مشارکت فعالان صنعت گردشگری جزیره در اجرای پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری قابل تقدیر است.
مرتضی شیخ زاده، از آمادگی منطقه آزاد قشم برای دوران پس از کرونا خبر داد و بیان داشت: برنامه ریزی و طراحی جشنواره ها و فستیوال های متنوع برای جذب گردشگر و کمک به احیا این صنعت از مهم ترین اولویت های این معاونت بوده است.
به گفته شیخ زاده، برپایی جشنواره بازی های کامپیوتری یکی از مهیج ترین برنامه های این منطقه برای دوران پساکروناست که با مشارکت فعالین حوزه گردشگری برگزار خواهد شد و می‌تواند با دعوت از گردشگران داخلی و خارجی به گردش اقتصاد جامعه گردشگری قشم کمک کند.
برخی از کسب و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری مشمول این طرح شامل: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها بوفه ها طباخی تالارهای پذیرایی قهوه‌خانه‌ها اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها هتل آپارتمان ها مجتمع های جهانگردی و گردشگری مهمانپذیرها مهمانسراها مسافرخانه ها و مراکز بوم گردی مراکز اقامتی پذیرایی تفریحی خدماتی بین راهی موزه‌ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی جاده‌ای ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار قنادی بستنی و آبمیوه، مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی آموزشی هنری و رسانه ای، مراکز تولید توزیع و فروش صنایع دستی، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند می‌شوند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.