با دستور رییس جمهوری؛

25 طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

25 طرح تولیدی منطقه آزاد ارس به طور ویدیو کنفرانس امروز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری به طور همزمان با سایر مناطق آزاد کشور افتتاح شد.

به گزارش فرینا،  میزان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرا و تکمیل 25 طرح افتتاح شده در منطقه آزاد ارس 12 هزار و 579 میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم برای 397 نفر و میزان اشتغالزایی غیر مستقیم 794 نفر بود که 100 درصد سرمایه گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

 سه پروژه اصلی افتتاح شده منطقه آزاد ارس در این برنامه، شامل شرکت آی سو منسوجات ارس در زمینه فعالیت چاپ، تکمیل پارچه تاری پودی، رنگرزی، تکمیل پارچه تاری پودی بوده و با 2 هزار و هشت میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 8.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی با اشتغالزایی92 نفر افتتاح شد. 

 بهره برداری از سالن های نشاء و تجهیز گلخانه به نور مصنوعی شرکت ارس تارلاامین با اشتغالزایی برای 31 نفر و میزان سرمایه گذاری 3518 میلیارد ریالی از دیگر برنامه های افتتاحیه امروز در منطقه آزاد ارس بود.

 امروز همچنین واحد تولیدی ستاره باران پیشگامان ارس در حوزه بسته بندی روغن زیتون، روغن مایع آفتابگردان و ذرت و با سرمایه گذاری یک هزار و 586 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 10 نفری از دیگر برنامه های این دوره افتتاح های مناطق آزاد توسط رئیس جمهوری در منطقه آزاد ارس بود.

 همچنین 22 طرح سرمایه گذاری دیگر با میزان سرمایه گذاری های محقق شده زیر هزار میلیارد ریال در حوزه تولیدی صنعتی، تجاری، خدماتی از دیگر پروژه های افتتاحی در این دوره بود.

  منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در 132 کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از 50 هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد.

 منطقه آزاد ارس سهل ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا بوده و فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از 120 کیلومتر است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :