مدیر شیلات آذربایجان غربی خبر داد:

رهاسازی 5 میلیون قطعه بچه ماهی در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46685
ساعت 16:39 چهارشنبه 30 خرداد 1397
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت منطقه آزاد ماکو تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود

به گزارش فرینا، معصوم فصیح افزود: آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 تیر در این مرکز آغاز شده و انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می شود.
وی تصریح کرد: به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان ،و استخرهای ذخیره آب  کشاورزی ، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد از صید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می شوند.
فصیح با اشاره به اینکه ماهیان تا وزن 10 گرم پرورش می یابند ادامه داد: این ماهیان به یازده منابع آبی و 200 استخر و مزرعه پرورشی در استان و 10 منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی هدف از تکثیر این ماهیان را تولید 24 میلیون قطعه لارو و تولید 5 میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از 10 گرم عنوان کرد و اظهارداشت: از این تعداد 20 درصد کپور ، 35 درصد فیتوفاک، 35 درصد بیگ هد و 10درصد آمور تولید خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است. 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟