اجرای شبکه فیبر نوری به طول 5000 متر در منطقه ویژه سلفچگان

در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت ارتباطات و افزایش پهنای باند اینترنت، بر اساس توافق با شرکت مخابرات استان قم شبکه فیبر نوری بصورت FTTH به طول 5000 متر در این منطقه انجام شد.

به گزارش فرینا، این طرح در ادامه تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که از چندی پیش با شرکت مخابرات استان قم در قالب قراردادی به ارزش سه میلیارد ریال منعقد شده بود با انجام مطالعات اولیه و طراحی شبکه مذکور در فاز دو این منطقه و متعاقبا کابل گزاری با استفاده ازکابل های فیبر نوری و مسی و دستگاهDLC با تکنولوژی بروز، عملیاتی شد.
از دیگر اقدامات صورت گرفته نصب دیش و تجهیزات لازم مخابراتی و ارتقاء شبکه اینترنت همراه اول از کلاسG به H+ است که محدوده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با انجام این عملیات، تحت پوشش این نوع خدمات از سوی اپراتور همراه اول نیز قرار گرفته است. 
منطقه ويژه اقتصادي سلفچگان قم، در محدوده اي به وسعت 2000 هكتار در 185 كيلومتري تهران و در چهار راه جاده هاي ترانزيت ، در مركز ايران واقع شده است. اين منطقه، به عنوان مهمترين و نزديكترين منطقه ويژه اقتصادي به مركز سياسي – اقتصادي كشور، واقع در جاده ابريشم، راه آهن سراسري و بزرگراههاي اصلي شمال، جنوب، شرق و غرب ايران بوده و جهت برقراري ارتباط با اروپا، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.


 

امتیاز به خبر :