آماده شدن فراخوان دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر فتح

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از آماده شدن فراخوان جشنواره آتی خبر داد و اعلام کرد که به زودی منتشر می شود.

به گزارش فرینا، آیین اختتامیه بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر با حضور اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، حسن مهرجردی مشاور و دبیر شورای مدیران معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،حجت الاسلام بهداروند، همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان ، حسین مسافر آستانه ، ارمغان بهدار وند ، اتابک نادری ، مهدی حاجیان و جمعی از مدیران هنرهای نمایشی کشور در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر برگزار شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین اختتامیه اظهار کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی از مهم ترین برنامه های راهبری این سازمان است. برگزاری این جشنواره ها در آبادان و خرمشهر در تعالی و ارتقای کیفی و کمی فضای فرهنگی و هنری جامعه اروند تاثیر قابل توجهی دارد.
اسماعیل زمانی تاکید کرد: توسعه و رشد فضای فرهنگی و هنری در جامعه، رشد اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار را به همراه دارد و می توانیم در افق های بلند مدت شاهد توسعه همه جانبه در همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در آبادان و خرمشهر باشیم.
در ادامه همایون قنواتی دبیر بیستمین جشنواره ملی فتح خرمشهر در این آیین به اهمیت خرمشهر و جایگاه آن در میان مردم ایران اشاره کرد و گفت: خون ها به زمین ریخته شده در این خاک افتخار همه ما ایرانیان و برگ زرین دیگری از تاریخ این ملت است.
وی به ارسال آثار از 28 استان به دبیرخانه این جشنواره اشاره کرد و افزود: با بازبینی آثار و قضاوت آنها نشان داد فرزندان این خطه توانایی بسیاری دارند و قادرند جشنواره معتبر در سطح ملی برگزار کنند.
قنواتی از وعده  مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه فضاهای موجود و ارتقای سطح جشنواره خبر داد و اظهار کرد: اعتبار مناسبی به تایید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند رسیده و قرار است اماکن موجود تعمیر و تجهیز شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند در ادامه بیان کرد: با اجرایی شدن این کار امکانات اجرای نمایش های صحنه ای برای برگزاری جشنواره ای با حضور گروه های خارجی فراهم خواهد شد.
مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در ادامه برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را از مهم ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در منطقه عنوان کرد و گفت: این جشنواره را از همان سال های نخست که توسط هنرمندان خرمشهر ایجاد شد و بعدها هنرمندان آبادان و شادگان هم در آن شرکت داشتند و بعدترها به جشنواره استانی و ملی تبدیل شد دنبال می کردم و این جشنواره در طول دوران ها فراز و فرودهای بسیاری داشته است. اما امروز با حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند و همت و تلاش دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر منطقه، به جایگاه خوبی رسیده است
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فراخوان بیست و یکمین جشنواره فتح خرمشهر در روزها آتی خبر داد و گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته و برناتمه ریزی های انجام شده در  فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اورند،  فراخوان دوره آینده آماده است و در همین روزها منتشر می شود. تدام و استمرار این جشنواره عاملی برای رشد و پیشرفت هنرمندان بومی منطقه خواهد بود و این رویداد مهمی در منطقه آزاد اروند است چرا که مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد اروند و در ردس آنها جناب آقای اسماعیل زمانی مدیر عامل محترم این سازمان، توسعه و رشد فرهنگی و اجتماعی را از مهم ترین اولویت های خود از زمان روی کار آمدن قرار داده بود و امروز شاهد این رشد و توسعه هستیم.
شفیعی توسعه دامنه حضور گروه های هنری در این جشنواره را به عنوان دیگر دغدغه در روند برگزاری جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر برشمرد و افزود: انتشار به موقع فراخوان و برنامه ریزی برای دعوت از گروه های هنری می تواند دایره شرکت کنندگان و گروه های هنری را گسترش دهد.
وی در پایان بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند به دنبال بستر سازی در حوزه فرهنگ و هنر و تقویت ریشه های اصیل فرهنگی منطقه از زاویه و بعد هنری است  و در همین زمینه با برگزاری و تقویت این جشنواره ها در رشد و شناسایی ظرفیت های خوب هنری و فرهنگی قدم نهاده است و این مسئله بسیار قابل ستایش است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :