کارنامه چهارماهه بندر شهید رجایی به روایت آمارو ارقام

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد 5 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا و جهش 124 درصدی ترانشیپ غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران طی چهارماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی چهارماهه سال 96 گفت: طی این مدت، در مجموع 27 میلیون و 907هزار و 230 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته افزایش 5درصدی را شاهد بودیم.
عفیفی پور افزود: طی مدت یاد شده، 18 میلیون و 694 هزار تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 11درصد افزایش در این بخش از عملیات به ثبت رسید. همچنین، از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 9 میلیون و 213 هزار تن اختصاص به فرآورده های نفتی دارد. 

رشد 25 درصدی ترانزیت غیرنفتی
وی حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی چهارماهه سال جاری را بالغ بر یک میلیون و 870 هزار تن با رشد 25 درصدی اعلام کرد.

صادرات غیرنفتی از مرز 11 میلیون تن گذشت
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 11 میلیون و 393هزار و 210 تن عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به 3 میلیون و 553 هزار تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد و حدود 40 هزار تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

جهش 124 درصدی ترانشیپ غیرنفتی 
عفیفی پور گفت: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و 177هزار و 925 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور به انجام رسید که در مقایسه با چهارماهه سال گذشته، افزایش چشمگیر 124 درصدی را شاهد بودیم. 

صادرات 2.6 میلیون تن فرآورده نفتی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ادامه به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و 645 هزار و 433 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، حدود 25 هزار تن فرآورده نفتی ترانزیت، 5 میلیون و 545 هزار تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و حدود یک میلیون تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

میزبانی از 1300 فروند شناور
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به تردد یکهزار و 291 فروند انواع شناور طی چهارماهه سال 96 به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و 80 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 211 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است. 



 

امتیاز به خبر :