نقش مهم پژوهش در توسعه پایدار

امسال وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در نامه ای به استانداران و روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، شعار برنامه ها و دستورالعمل برگزاری هفته پژوهش استانی را اعلام نمود که منطقه آزاد اروند نیز در قالب یک منطقه جداگانه مانند دیگر استان ها با داشتن 11 دانشگاه این برنامه را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش فرینا، آئین افتتاح هفته پژوهش اروند با حضور جمعی از دانشگاهیان، مسئولین، دانش آموزان و علاقه مندان به پژوهش، فناوری و علوم، اولین روز از هفته پژوهش در مجتمع فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد. هفته ای که هدف و شعار اصلی اش  برای جامعه، نقش مهم تحقیق و پژوهش در توسعه و پیشرفت منطقه خواهد بود. بی شک این هفته فرصت مغتنمی خواهد بود برای پرداختن به مباحث پژوهشی و نقش بی بدیل آن در رشد جامعه.

در آئین افتتاح هفته پژوهش اروند دبیر ستاد منطقه‌ای برگزاری هفته پژوهش و فناوری منطقه آزاد اروند در جمع حاضران، صنعت و دانشگاه را دو ضلع پیشرفت، توسعه و خودکفایی کشور دانست.

منصور زراء نژاد سهم پژوهش در بودجه ملی را یک درصد عنوان کرد و مصرف بهینه اعتبارات پژوهشی را یکی از عمده ترین راه های صحیح پژوهش دانست.

زراء نژاد با تأکید بر اینکه باید رصد کرد تا بدانیم اعتبارات پژوهشی کجا و چگونه هزینه می شوند، افزود: همه ما برای رسیدن به جایگاه مطلوب پژوهش در کشور و منطقه باید همت بلند و عظم راسخ داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: پژوهش عامل اصلی پیشرفت و توسعه هر جامعه ای است؛ قطعا توسعه پایدار بدون پژوهش امکان پذیر نخواهد بود و قدرت کشور مرهون پژوهش است.

حجت الاسلام محمدجوادعادل‌پور امام جمعه خرمشهر نیز بهره‌ گیری از سرمایه‌های انسانی ماهر و متخصص را عامل پیشرفت کشور دانست و باور داشت تمدن بدون دانش، پژوهش و فناوری امکان پذیر نخواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان ضمن اشاره به اهمیت گردشگری در منطقه، اذعان داشت: در صنعت گردشگری از پژوهش و تجربه های جهانی باید استفاده بهینه داشته باشیم چرا که پژوهش باید منجر به تولید ثروت شود.

سید زین العابدین موسوی همچنین ظرفیت منطقه آزاد اروند در اجرای طرح های پژوهشی را بسیار زیاد دانست .

دکتر، مهندس از پیشکسوتان عرصه پژوهش و از بنیان گذاران اولیه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از دیگر سخرانان این برنامه بود که با ذکر خاطراتی از ایام گذشته و تجربیات ارزشمندشان به نسل جوان تأکید کرد که با خودشان صادق باشند و اگر مسئولیتی را می پذیرند صلاحیت پذیرش آن مسئولیت را داشته باشند.

در نهایت نیز گروه موسیقی سنتی «هامین» با اجرای خود حال و هوای مراسم را دل انگیز کرده و قطعاتی را برای حضار اجرا نمودند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.