تدوین دستورالعمل ساماندهی نماهای شهري منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/54770
ساعت 16:08 سه شنبه 10 دی 1398
مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ساماندهی سیما و منظر و نماهای ساختمان های شهری و جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز شهری در دستور کار سازمان منطقه آزاد ماکو است گفت:‌ تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری در دستور کار قرار گرفته و موضوع در جلسات فنی و مدیریتی” کارگروه سیما و منظر منطقه آزاد ماکو” مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آرش صادقیان در گفت و گو با خبرنگار فرینا افزود: با توجه به نیاز به ساماندهی چهره شهرهای منطقه آزاد ماکو و آشفتگی بصری نماهای ساختمانی به جهت عدم وجود الگوی های متناسب با شرایط اقلیمی و تاریخی در نماهای ساختمان شهری ؛ این مدیریت با تاکیدات مدیرعامل محترم سازمان تدوین دستور العمل ساماندهی نماهای شهری را در دستور کار قرار داد.

صادقیان خاطرنشان کرد: با نهایی شدن و تصویب آن ؛ از سال ۱۳۹۹ اکثر ساختمان شهری موظف به ارایه نقشه نما در هنگام صدور پروانه خواهند بود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به شهروندان و مهندسان از طریق شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان های شهرهای منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: افزایش تخلفات ساختمانی نیز یکی دیگر از عوامل اختشاش منظر شهرهای منطقه آزاد ماکو در سال های اخیر بوده است که با تاکید مدیرعامل‌ سازمان و نظر مساعد اعضای محترم کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری های منطقه و با همراهی نظام مهندسی شهرستان های منطقه؛ مقرر است در تمامی پرونده های کمیسیون های ماده ۱۰۰ رعایت اصول شهرسازی در کنار رعایت اصول فنی مطابق با تبصره ۴ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مد نظر قرار گیرد.

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد ماکو  تصریح کرد: ساخت و سازهایی که منجر به عدم رعایت اصول شهرسازی و تضییع حقوق اولیه شهروندان همچون سایه اندازی و جلوگیری از نورگیری؛ انسداد ورود هوا، بر هم خوردن محرمیت خصوصی و شرعی، عدم تامین پارکینگ و.. گردد؛ از ساخت و ساز آنها در کمیسیون های ماده ۱۰۰ جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟