طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل کارگری در این سازمان به زودی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد زنگنه، در جلسه تشکل‌های کارگری اظهارداشت: اگر دیدگاهی که نسبت به کار و کارگر و کارفرما در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حاکم است، در دیگر واحدهای تولیدی حاکم بود به طور قطع کمترین مشکلات کاروکارگری را داشتیم. 

زنگنه با بیان اینکه ریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با روحیه کارآفرینی که دارد در سطح کشور 7 هزار نیروی بیمه شده دارد درحالی که کارگران حتی یک روز حقوق معوقه ندارند افزود: این دیدگاهی که در منطقه ویژه اقتصادی این است که حقوق کارگر نباید معوق باشد، بسیار قابل تقدیر است و به نوعی سرمایه اجتماعی و قابل احترام برای ما است. 

وی با اشاره به این که باید ارزش کارفرمایان را دانست گفت: در مدت 8 ماه گذشته در مجموع سه شکایت کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوده که منجر به سازش شده است.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین در این مدت حادثه ناشی از کار منجر به نقص عضو یا فوت نداشتیم افزود: در این مجموعه هم به مباحث کارگری و هم به مباحث ایمنی و بهداشت کار و محیط زیست توجه ویژه ای می‌شود. 

زنگنه گفت: جایگاهی که برای تشکل‌ها در حوزه‌های صنفی دیده می‌شود جایگاه کمی نیست و باید قدر دان باشیم و ما معتقدیم با چانه زنی می‌توان مشکلات کارگری را حل کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :