افزایش ظرفیت برق و گاز از نیازهای فعلی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصاد​​​​​​​ی خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت تسهیلاتی از واحدهای صنعتی در آستانه افتتاح را نیازمندیم گفت: افزایش ظرفیت برق و گاز از نیازهای فعلی واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

به گزارش فرینا، حسین زارعی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا افزود: فاز اول این واحد صنعتی دهه فجر سال گذشته افتتاح شد و از آن زمان تاکنون توانسته فاز دوم را هم زیر بار ببرد و تا بهمن ماه فاز سوم هم به مرحله بهره برداری می رسد.

زارعی با اشاره به سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی سرمایه گذار در این پروژه عنوان کرد: در ادامه برای بهره برداری از فاز سوم به 400 میلیارد تومان اعتبار دیگر هم نیاز است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی در این واحد هیدروکربن سبک و سنگین است که بازار خیلی خوبی در افغانستان و پاکستان ایجاد کرده و نیاز به حمایت تسهیلاتی دولت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، ظرفیت روزانه تولید این واحد را 500 تن اعلام کرد و با اشاره به صادرات 8هزار تن انواع مشتقات نفتی از ابتدای امسال عنوان کرد: مشکل فعلی این واحد همانند بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه تقویت شبکه برق و افزایش ظرفیت گاز تزریقی است.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر 250کیلو وات برق در اختیار این واحد قراررفته که باید به 500 کیلو وات افزایش یابد و گاز فعلی واحد هم 400 متر مکعب است که باید به 1000مترمکعب برسد.

وی محصولات تولیدی در این واحد را بلحاظ کیفیت در کشور بی نظیر دانست و گفت: تاکنون حتی یک ماشین از صادرات این واحد به افغانستان برگشت نخورده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :