برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه ای در منطقه آزاد اروند

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه ای با محوریت مسائل چالشی جوانان و خانواده، خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین قانعیان‌پور با اشاره به اینکه دوره آموزشی سواد رسانه‌ای در راستای بالا بردن سطح سواد اقشار تأثیر گذار فرهنگی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مبحث و تکنیک سواد رسانه ای یکی از مهم ترین آموزش های عصر حاضر است؛ معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان اقدام به برگزاری گارگاه آموزشی سواد رسانه ای با محوریت مسائل چالشی جوانان و خانواده نموده است.

قانعیان‌پور افزود: در این دوره آموزشی دانش آموزان، مربیان مدارس و فعالان فرهنگی و مربیان پرورشی مدارس آبادان و خرمشهر در نوبت های صبح و عصر این دوره را سپری خواهند کرد.

وی، گفت: سواد رسانه ای شامل چهار مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا(اهمیت خودآگاهی و توان افزایی)؛ مهارت تحلیل(توانایی حل مشکل) و ارزیابی آن؛ مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام های رسانه ای است که با توجه به نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی و رسانه ها در دنیای امروز، بالا بردن سطح آگاهی عمومی در این خصوص یکی از مهم ترین اقداماتی است که می بایست به طور مرتب به آن پرداخته شود.

دوره آموزش سواد رسانه ای از امروز شنبه 11 آذر ماه توسط استاد «علی خوش منظر» در منطقه آزاد اروند آغاز و تا پایان هفته برای گروه های مختلف هدف، ادامه خواهد داشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :