باحضور اساتید دانشگاه و علما؛

همایش بین المللی تقریب مذاهب در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد

همایش بین المللی تقریب مذاهب با حضور اندیشمندان، اساتید دانشگاه، علما، قائم مقام رییس دانشگاه آزاد کشور، مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تقریب مذاهب و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان رضوی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد. 

به گزارش فرینا، در این همایش بین‌المللی اساتید برجسته دانشگاه هرات افغانستان و دانشگاه آزاد اسلامی ایران و جمعی علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان تایباد بر وحدت بیشتر بین جامعه مسلمانان جهان تاکید کردند. 
اساتید دانشگاه های دو کشور عنوان نموده‌اند: دشمنان اسلام و نظام‌های استکباری جز سلطه و غارت منابع کشورهای اسلامی چیزی دیگر نمی‌خواهند، یک مجموعه کوچک به نام غزه ابر قدرت‌های جهان را دچار بحران کردند و اگر مراکز مهم علمی جهان اسلام نظیر حوزه و دانشگاه نیز همراه شوند، اتفاق عظیمی رخ خواهد داد.
علمای اهل سنت و تشیع در این همایش بین المللی نیز عنوان کردند: طوفان الاقصی در جهان اسلام بسیاری را مردود کرد، در حالی که افکار بشر با مردم مظلوم فلسطین بود، برخی خود را به بیراهه زدند، بنابراین اختلاف راهبرد دشمن و وحدت راهبرد قرآن و دین است و جهان اسلام باید راهبرد دین و قرآن را دنبال کند.
جمشید علی پور رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حاشیه این همایش ضمن معرفی ظرفیتهای منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت : ایران و افغانستان به دلیل قرابتهای فرهنگی و مذهبی زیاد که با یکدیگر دارند می توانند نقش مهمی را در تقریب مذاهب ایفا کنند و این یک فرصت بالقوه است.
شایان ذکر در پایان این همایش مهمانان از قسمتهای مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید بعمل آورند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :