سه نشست محور سفر یک روزه هیأت مذاکره کننده اروند به بصره

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند از 3 نشست مشترک با مسئولین استان بصره جهت برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی مشترک فرهنگی، ورزشی، اقتصادی با این سازمان خبر داد.

به گزارش فرینا، محمود ازند در توضیح سفر یک روزه به استان بصره عراق که با همراهی مدیرتوسعه گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان و نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر انجام شد، گفت: در این سفر یک روزه طی 3 نشست جداگانه با مدیر مرکز فرهنگی جنوب عراق، مدیر اتحادیه شبکه های رادیو و تلویزیون این منطقه و سرکنسول ایران در بصره با توجه به اشتراکات فرهنگی بین مردم منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق، مقرر گشت در راستای اتحاد و همکاری هرچه بیشتر نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های مشترک در دستور کار طرفین قرار گیرد.

ازند با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای همسایه گامی به سوی توسعه روابط است، افزود: در راستای تبادل فرهنگی، رسانه ای و اقتصادی، پیشنهاد برگزاری تور برای خبرنگاران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تجار از جمله موارد مورد نظر در این دیدار بود که در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.

وی گفت: تولید مشترک مستند فرهنگی و گردشگری، مسابقات ورزشی، گسترش خدمات توریسم سلامت، گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی و همچنین استفاده از ظرفیت تلویزیونی برای تولیدات قرآنی و… از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود که در همین خصوص توافقات خوبی نیز حاصل شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه صنایع‌دستی بصره در تاریخ 10 اسفندماه اولین رویداد مشترکی است که هنرمندان منطقه آزاد اروند، در آن حضور خواهند داشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :