رونمایی از پوستر ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از رونمایی پوستر ششمین جشنواره مد و لباس «نقش تن پوش اروند» با هدف همبستگی و انسجام هویت اقوام ایرانی ساکن منطقه، خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس ضمن اعلام این خبر، افزود: ششمین جشنواره مدولباس نقش تن پوش اروند به منظور معرفی و شناساندن، همبستگی و انسجام هویت اقوام ایرانی ساکن منطقه آزاد اروند و معرفی نشانه ها و نقوش و هویت تاریخی، فرهنگی منطقه آزاد اروند (بخش‌های گردشگری و هویتی منطقه) و به دبیری «مهرداد صیادی سامانی»، برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس با بیان اینکه این رویداد در سطح ملی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است، اظهار داشت: تمام آثار ارسالی باید با موضوعات متناسب با حوزه مد و لباس(هویت ایرانی ـ اسلامی ) و اکسسوری مرتبط با این حوزه در جشنواره ارائه گردند.

وی در توضیح موضوعاتی که می‌بایست متناسب با حوزه مد و لباس (هویت ایرانی ـ اسلامی) به جشنواره ارائه گردند، گفت: طراحی از بنا های شاخص و یادمان ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه ها و نقش و نگارها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنرهای سنتی(مرتبط با ملزومات لباس) با موضوعات هویت نقش و نماد وبناهای تاریخی و هویتی منطقه آزاد اروند و احیا و ایده‌گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) موضوعات و سرفصل‌هایی است که می بایست در آثار ارسالی به جشنواره لحاظ شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: جشنواره از 4 بخش رقابتی، غیر رقابتی، نمایشگاهی و بخش کارگاه های آموزشی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس، تصریح کرد: به نفرات برتر شرکت کننده در این جشنواره جوایز نقدی، لوح تقدیر و تندیس و به تمام شرکت کنندگان نیز گواهی حضور تقدیم می گردد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :