برگزاري نخستين جلسه شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1181
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
نخستين جلسه شوراي هماهنگي امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، براي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي شش مصوبه به همراه داشت.

به گزارش "بنا" (bena) به نقل از ماوا، نخستين جلسه شوراي هماهنگي امورمناطق آزاد و ويژه اقتصادي با حضور اسفنديار رحيم مشايي رييس شوراي هماهنگي مناطق آزاد، حميد بقايي دبير شوراي هماهنگي، سيد شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي، روغني معاون وزير صنايع و معادن ديروز در مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي برگزار شد.

درابتداي اين جلسه ابتدا مهندس حميد بقايي معاون رئيس جمهور و سرپرست مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور مختصري از وضعيت و عملکرد مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور ارائه کردند.

نخستين دستور اين جلسه بررسي بودجه سال 1388 سازمان هاي شش گانه مناطق آزاد تجاري - صنعتي بود که اعضاء پس از ارائه توضيحات در مورد جزئيات بودجه پيشنهادي به اتفاق آراء تصويب کردند که کميته تخصصي شورا حداکثر ظرف يک هفته پيش نويس مذکور را مجددا بررسي و برخي ابهامات آن را برطرف کنند.

اصلاح ماده 12 اساسنامه سازمان مناطق آزاد ارس، اروند و انزلي از ديگر مصوبات اين شورا بود که بر اساس آن تعداد اعضاي هيات مديره مناطق آزاد مذکور به پنج نفر افزايش يافت.

همچنين در اين جلسه مقرر شد تا اعضاي هيات مديره سازمان مناطق آزاد به پنج نفر افزايش يابد و براي اين امر بايد از مديراني که در سطح ملي هستند در راستاي تکميل هيات مديره سازمان مناطق آزاد استفاده شود.

تاکيد بر ضرورت تدوين و ابلاغ به موقع بودجه سال آينده سازمان مناطق آزاد و ويژه اقتصادي يکي ديگر از مسايلي بود که در نخستين جلسه شوراي هماهنگي مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد بودجه سال 89 سازمان مناطق آزاد و ويژه اقتصادي قبل از پايان سال جاري نهايي شود.

آخرين مصوبه نخستين جلسه شوراي هماهنگي مناطق آزاد،‌ تعيين نمايندگان مجمع سازمان هاي مناطق آزاد براي عضويت در هيات ترک تشريفات مناقصه سازمان مناطق آزاد تعيين شدند.

لازم به ذکر است که شورا هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي طبق مصوبه هيات وزيران و در راستاي تسهيل بررسي و تصويب پيشنهادات مربوط به رفع مسائل و مشکلات قانوني اين مناطق و با حضور وزراي اقتصاد و دارايي، صنايع و معادن، بازرگاني ، رئيس مرکز مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و به رياست رئيس دفتر رئيس جمهور تشکيل شده است.

200/

شناسه خبری: 1181

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو