قطعات 4،5 و 6 بزرگراه عسلويه کنگان به بهره برداري رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/11870
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
پروژه کمربندي عسلويه – ميانلو (قطعه 4، 5و 6 بزرگراه عسلويه – کنگان) امروز (دوشنبه 23 اسفند) با حضور محمد حسين جهانبخش، استاندار بوشهر و سيد پيروز موسوي، مديرعامل سازمان منطقه ويژه پارس، به بهره برداري رسيد.

به گزارش بنا(bena)، سيد پيروز موسوي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در مراسم افتتاح اين پروژه گفت: عمليات اجرايي قطعه هاي 4 و 5 اين پروژه در فروردين ماه سال 87 و قطعه 6 نيز در شهريور ماه همين سال از سوي قرارگاه خاتم الانبياء انجام شد.

وي ادامه داد: قطعه 4 و 5 با 12 پل سنگي و بتني و 12 پل بزرگ و يک تقاطع غيرهم سطح به نام «پل اختر» در طول 9 کيلومتر و قطعه 6 نيز با 9 پل سنگي و بتني و يک پل بزرگ بتني در طول 5 کيلومتر و يک تقاطع غيرهم سطح، در ادامه قطعه هاي 1، 2 و 3 به منظور اتصال روستاي ميانلو به پل تقاطع غيرهم سطح بندر طاهري اجرا شد.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: براي اجراي پروژه ياد شده بيش از 5 ميليون متر مکعب خاکبرداري شده است؛ ضمن اينکه دو ميليون و 300 هزار متر مکعب نيز خاکريزي شده و بيش از 62 هزار متر مکعب نيز بتن ريزي انجام شده است.

موسوي در باره سخت بودن عمليات اجرايي پروژه کمربندي عسلويه – ميانلو، يادآور شد: به دليل کوهستاني بودن و ويژگي هاي خاک منطقه، اين پروژه با شرايط بسيار سخت اجرايي شد؛ مطالعات مهندسي اين پروژه در قالب دو فاز انجام شده است.

وي تصريح کرد: در آستانه سال نو، بهره برداري از اين پروژه، هديه اي است از سوي دولت خدمتگزاردهم به مردم شريف استان بوشهر که اميدواريم با روحيه تعاملي که بين مردم و مسوولان وجود دارد، پروژه هاي مصوبات سفر هيات دولت به اين استان با شتاب بيشتري انجام و به بهره برداري برسد.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ادامه داد: نشست هاي متعدد براي ايجاد هماهنگي به منظور اجراي کيفي و مطابق با اصول مهندسي و استانداردهاي فني موجود، در منطقه ويژه برگزار مي شود؛ تلاش مي کنيم پروژه هاي مختلف در منطقه ويژه اصولي و کيفي اجرايي و به بهره برداري برسد.

با راه اندازي و بهره برداري پروژه کمربندي عسلويه – ميانلو (قطعه 4، 5و 6 بزرگراه عسلويه – کنگان)، تردد در مسير استان هاي هرمزگان، فارس و بوشهر روان تر مي شود؛ ضمن اينکه امور مربوط به ساخت فازهاي باقيمانده پارس جنوبي نيز با شتاب بيشتري انجام مي شود.

براي ساخت اين پروژه به طول 5/13کيلومتر که از محل تقاطع عسلويه _ جم _ بندر طاهري تا محل احداث فازهاي 12 و 14 پارس جنوبي اجرا شده، 430 ميليارد ريال از محل اعتبارات سرمايه اي شرکت ملي نفت ايران هزينه شده است.

بيش از يک هزار ماشين آلات و تجهيزات راه و ترابري سنگين، در سه نوبت (شبانه روز) کار عمليات خاکبرداري، تسطيح اراضي و زيرسازي فازهاي باقيمانده پارس جنوبي (13، 14، 22 تا 24) را انجام مي دهند از اين رو در منطقه پارس کنگان با ترافيکي زيادي رو به رو هستيم که با بهره برداري و افتتاح اين مسير، وضعيت تردد ماشين آلات سنگين و وسايل نقليه سبک تسهيل مي شود.

200

شناسه خبری: 11870

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو