منطقه ويژه پارس خط مقدم جبهه صنعت نفت در سال جهاد اقتصادي است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12345
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پارس گفت: در آغاز سالي که به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده ، منطقه ويژه پارس، پذيراي ميهمان عزيزي بود؛ صنعت نفت يکي از جبهه هاي مهم جهاد اقتصادي است و منطقه ويژه پارس خط مقدم آن و حضور مقام معظم رهبري در ابتداي سال جهاد اقتصادي بدون شک مويد اين مطلب است.

به گزارش بنا(bena)، سيد پيروز موسوي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي پارس در دومين کميسيون تخصصي شوراي عالي ورزش وزارت نفت در منطقه ويژه پارس يادآور شد: در آغاز سالي که به نام سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است، منطقه ويژه پارس، پذيراي ميهمان عزيزي بود؛ صنعت نفت يکي از جبهه هاي مهم جهاد اقتصادي است و منطقه ويژه پارس خط مقدم آن و حضور مقام معظم رهبري در ابتداي سال جهاد اقتصادي بدون شک مويد اين مطلب است.

وي افزود: نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري با توجه به شرايط فعلي و تحريم اقتصادي و فشار ابرقدرت ها بر ايران نشان از قدرت شناسايي و درک و درايت والاي معظم له از وضعيت موجود است.

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبري ميدان پارس جنوبي ميدان کار و زار اقتصادي است؛ 120 سال فروش نفت کشور برابر با ارزش اين ميدان است که در صورت خام فروشي مبلغي معادل 4 هزار ميليارد دلار ارزش توليد و ثروت در خود دارد که اين نشان از اهميت اين ميدان در اقتصاد کشور و منطقه دارد.

موسوي، اجراي ‌به موقع طرح ها و پروژه ها را يکي از دغدغه هاي مهم مسوولان منطقه و کل کشور خواند و افزود: با بهره برداري فازهاي باقيمانده و ديگر پروژه هاي مهم در اين منطقه، مي توان به آن جهش از پيش تعيين شده در سند چشم انداز دست پيدا کرد.

وي از ورزش به عنوان يک ابزار انگيزشي در دست مديران سازمان ياد کرد و آن را بستري براي افزايش روحيه تعاون و همکاري در مشارکت جمعي دانست.

موسوي با اشاره به نقش صنعت نفت در اقتصاد کشور افزود: نيروي انساني به عنوان عامل اصلي توسعه صنعت نفت جايگاه مهمي دارد؛ نقش ورزش و گسترش آن يکي از مهمترين عوامل در حفظ و نگهداشت نيروي انساني در مناطق عملياتي محسوب مي شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از مهمترين عوامل پايداري نيروي انساني متخصص در منطقه ويژه را توسعه خدمات فرهنگي و رفاهي خواند و ادامه داد: مي توان با گسترش فعاليت هاي ورزشي، و تقويت زيرساخت هاي آن، در حفظ و پايداري نيروي متخصص موفق بود.

موسوي با اشاره به شناسايي 14 چالش موجود در منطقه ويژه افزود: از اين تعداد، دو چالش در حوزه نيروي انساني است؛ براي حل اين چالش ها دو طرح جامع فرهنگي، اجتماعي و رفاهي و طرح جامع سلامت تدوين مي شود که ورزش در هر دو طرح نقش کليدي ايفا مي کند.

200

شناسه خبری: 12345

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو