آماده سازى اسکله ها و بنادر قشم جهت ورود مسافران نورزى

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1240
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مهندس على دهقان نصيرى در نشست کميته بازرگانى ستاد دايمى تسهيلات سفرهاى قشم گفت:«طرح استاندارسازى اسکله شهيد ذاکرى، بندر بهمن و اسکله لافت و پل طى سه سال گذشته اجرا شده و اين اسکله ها هم اکنون در شرايط خوب پذيرايى و تردد مسافران و گردشگران جزيره قشم بويژه مسافران نوروز 89، قرار دارند. »

به گزارش "بنا"(bena) به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد قشم وى، گفت: «طى ايام قربان تا غدير بعنوان دهه ولايت شاهد ورود بيش از 130 هزار مسافر و بيش از 12هزار خودرو شخصى مسافران به جزيره قشم بوديم که اين حجم ورود مسافر در تعطيلات چند روزه، نشانگر ورود بيش از يک ميليون مسافر در ايام تعطيلات نوروز 89 به جزيره زيبا و آرام قشم، است».

معاون بازرگانى سازمان منطقه آزاد قشم تصريح کرد: «هم اکنون اسکله هاى مسافرى شهيد ذاکرى، بندر بهمن و اسکله لافت و پل از ايمن ترين اسکله ها و بنادر جنوب کشور در زمينه تردد مسافر و خودرو شخصى آنان، است».

وى، ادامه داد: «براى توسعه، تکميل و تجهيز بيشتر اسکله ها و بنادر منطقه آزاد قشم در حال حاضر طرح لايروبى و اطاله موج شکن بندر بهمن با اعتبارى بالغ بر يکصد ميليارد ريال بسرعت در حال اجراست».

به گفته وى، طرح لايروبى و اطاله موج شکن و احداث هشت اسکله شناور و اسکله پهلو گيرى لنج و شناور کاتاماران در اسکله مسافرى شهيد ذاکرى نيز با اعتبارى بالغ بر 150 ميليارد ريال نيز بزودى آغاز، مى شود.

دهقان نصيرى در اين نشست همچنين از ويژه برنامه هايى براى ساماندهى بازارها و مجتمع هاى تجارى جزيره قشم و کنترل بر ارايه کالا و قيمت مناسب آن به مسافران نوروز 89، خبر داد.

در اين نشست، اعضاى کميته بازرگانى ستاد دايمى تسهيلات سفرهاى قشم نيز طرح ها و برنامه هاى ويژه خود را براى پذيرايى از ميهمانان نوروز 89 در جزيره زيبا و آرام قشم، بيان داشتند.

شبانه روزى شدن و زمانبندى ورود خودرو از اسکله پل به لافت و بلعکس شرايط ويژه اى را براى ورود خودرو مسافران بدون ايجاد ترافيک فراهم کرده که اين شرايط براى مسافران نوروزى جزيره قشم، بسيار حايز اهميت مى باشد.
200

شناسه خبری: 1240

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو