دفتر انرژي سازمان اکو در منطقه ويژه پارس راه اندازي مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/12481
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
با پيشنهاد مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، دفتر انرژي سازمان همکاري‌هاي اقتصادي (اکو) در پارس جنوبي راه اندازي مي‌شود.

به گزارش بنا (Bena)، سيد پيروز موسوي مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در نشست با اعضاي سازمان همکاري‌هاي اقتصادي با اشاره به حساسيت و اشتراک‌هاي کشورهاي عضو اکو، تاکيد کرد: پوشش جمعيتي حدود ۴۰۰ ميليون نفر و وجود اشتراک‌هاي فراوان تاريخي، فرهنگي و اقتصادي کشورهاي عضو و همچنين حضور در منطقه‌اي حساس و استراتژيک، تقويت اين سازمان در عرصه اقتصادي جهان ضروري است.

وي تصريح کرد: اعضاي اکو واقعيت‌هاي مهم اقتصادي و توسعه‌اي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس را به خوبي درک کرده‌اند و در سفري به عسلويه با گوشه‌اي از توانايي جمهوري اسلامي در زمينه نفت و گاز آشنا شدند.

موسوي، افزود: تمامي تاسيسات و پيشرفت‌هاي صنعتي موجود در اين منطقه، نشان دهنده ذهن خلاق ايراني است؛ توانمندان ايراني تمام تلاش خود را براي تحقق اهداف چشم انداز نظام جمهوري اسلامي، متمرکز کرده‌اند.

مديرعامل منطقه ويژه پارس، گفت: کشورهاي عضو اکو با ظرفيت‌هاي خوبي که از آن برخورداراند مي‌توانند در بخش‌هاي مختلف از جمله منابع انساني، جغرافيايي و فرهنگي در مقابله با سلطه و قدرت‌هاي استکباري جهان ايستادگي کنند و به موفقيت‌هاي بزرگي در عرصه توسعه و پيشرفت دست يابند.

موسوي ادامه داد: در سالي که از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده است تمام سعي و تلاش خود را بکار گرفته‌ايم تا در اين عرصه و جهاد به عنوان پيشاني و خط مقدم آن بتوانيم در تمام بخش‌هاي اقتصادي کشورمان را توسعه دهيم.

وي يادآور شد: شرکت‌هاي سلطه گر نفتي تلاش مي‌کنند مانع پيشرفت‌هاي ايران در حوزه نفت و گاز شوند؛ آن‌ها مدتهاست ذهن خود را معطوف به آن کرده‌اند تا مانع از برداشت سريع و به هنگام ما از ميدان گازي پارس جنوبي شوند.

موسوي افزود: حضور رهبر فرزانه انقلاب و تدبير دولت عدالت محور و تاکيد و همراهي وزير نفت موجب شد تا همه توطئه‌هاي دشمن خنثي شود؛ با ياري خداوند متعال خيلي زود در حوزه انرژي به آنچه نياز داريم، دست مي‌يابيم.

مديرعامل منطقه ويژه پارس، با اشاره به قابليت‌ها و مزيت‌هاي سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس افزود: حضور بندر و اسکله‌هاي متعدد، فرودگاه بين المللي، زيرساخت‌هاي مخابراتي، دسترسي سريع و آسان به راه‌ها و بزرگراه‌هاي کشور و شبکه‌هاي توزيع برق و آب از مهم‌ترين مزاياي سرمايه گذاري در منطقه ويژه پارس است.

200

شناسه خبری: 12481

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو