بازدید سفیر ایران در پرتغال از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14370
ساعت 12:21 چهارشنبه 1 تير 1390

در راستای توسعه تجارت و افزایش سهم ایران در حمل و نقل بین المللی، دکتر غدیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پرتغال به همراه مهندس فرزانه معاون برنامه ریزی استانداری مازندران و جمعی از مدیران گمرک در قالب هیئتی بلند پایه از امکانات و تجهیزات و مزایای بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد دیدن کردند. در این جلسه که در تاریخ اول تیرماه برگزار شد، در زمینه چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی و صاحبان کالا و صنایع به بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بحث و تبادل نظر شد .

به گزارش بنا (bena)، همچنین مهندس سید جواد اوصیاء معاون اداری و مالی بندر ، توضیحاتی در خصوص تجهیزات و امکانات به روز این بندر و همچنین موقعیت طلایی این منطقه در شاهراه تجارت شمال-جنوب، ارائه نمود و این منطقه را از لحاظ توانایی های بالقوه در جذب سرمایه گذاران ، بسیار مناسب توصیف کرد.

سفیر جمهوری اسلامی در کشور پرتغال نیز ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در این منطقه ویژه اقتصادی ، گفت : نقش استراتژیک این بندر در ارتباط بین کشورهای C.I.S بر هیچکس پوشیده نیست و اظهار امیدواری کرد روند سرمایه گذاری در این منطقه و افزایش بی سابقه حجم تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ، همچنان رشد صعودی خود را حفظ نموده و به جایگاهی که مد نظر مدیران و برنامه ریزان آن است دست یابد.

گفتنی است بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال گذشته با دستیابی به رکورد تخلیه و بارگیری بیش از 2 میلیون و 100 هزار تن و رکورد صادرات کالا معادل مجموع 5 سال گذشته منتهی به 1389 بنادر شمالی کشور ، سالی بسیار پربار را گذرانده و به گفته ی سید علی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد برنامه ریزی ها به گونه ای است که امسال به رکورد بیش از 3 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا رسیده است.303

شناسه خبری: 14370

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو