موج شکن های مردمی چهره مناطق ساحلی را دگرگون می کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14372
ساعت 06:10 پنج‌شنبه 2 تير 1390

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، احداث موج شکن های مردمی را گامی مهم در جهت توسعه و رونق مناطق ساحلی عنوان کرد.

علی اکبر صفایی در گفتگو با بنا (bena) با اشاره به اقدام مهم و اساسی سازمان بنادر در احداث موج شکن های مردمی گفت : با احداث موج شکن های مردمی تردد های دریایی ساماندهی و قاچاق کالا کنترل می شود.

او گفت : حداقل حق مردم استان بود که صاحب مسیری برای دسترسی به دریا باشند که با اقدام ارزشمند سازمان بنادر این کار در دست انجام است.

صفایی تصریح کرد: 300 نقطه در جنوب کشور پیش بینی شده که کار اجرایی 40 موج شکن تاکنون آغاز شده است که از این تعداد 16 موج شکن در دست احداث قرار دارد.

او اضافه کرد: سالیانه و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی ، 80 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان بنادر در این بخش هزینه می شود.

صفایی اظهار داشت: در حال حاضر 71 بندر تحت مجوز در بندر وجود دارد که پیش بینی می کنیم با احداث موج شکن ها این رقم به 150 بندر برسد.

او با اشاره به مهمترین مزیت های احداث این موج شکن ها افزود : احداث موج شکن ها تاثیر اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی و امنیتی بسیاری دارد ضمن اینکه منجر به فراهم آمدن محیطی امن برای تردد و پهلو گیری شناور ها خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در عین حال پیشرفت احداث این پروژه ها را مطلوب توصیف کرد و افزود : مجوز بهره برداری نهایی از این موج شکن ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر خواهد شد که این امر پس از حضور ارگانهای زیربط در این موج شکن ها صورت خواهد گرفت.303

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو