900 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در پارس جنوبی ایجاد می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14402
ساعت 09:09 شنبه 4 تير 1390

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ایجاد 900 هزار فرصت شغلی در پارس جنوبی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: از این تعداد، حدود 200 هزار نفر به طور مستقیم و بیش از 700 هزار نفر به طور غیر مستقیم، فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش بنا (bena)، سید پیروز موسوی در نشست با کارکنان مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس، تاکید کرد: این مدیریت باید رسیدگی به مشکلات کارگری و ساماندهی وضعیت کاریابی و معرفی به کار متقاضیان اشتغال را در اولویت کار خود قرار دهد.

او با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت اشتغال اتباع خارجی در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ادامه داد: توجه به اولویت ها، تحقق هدف های تعیین شده و شناسایی فرصت های شغلی جدید موجب شکوفایی بیشتر پایتخت انرژی کشور می شود.

ضرورت تدوین طرح های مطالعاتی در زمینه اشتغال جوانان

موسوی خواستار تدوین و اجرای طرح های مطالعاتی به منظور ساماندهی و شتاب روند اشتغالزایی در منطقه ویژه پارس شد و افزود: همگرایی و همفکری در همسویی با ایجاد فرصت های بیشتر شغلی و کاهش نرخ بیکاری نتایج مثبتی در پی خواهد داشت از این رو توجه به این مهم در بین تمام شرکت های مستقر در منطقه ویژه باید بیشتر شود.

او با بیان اینکه استعدادهای درخشانی در بین جوانان بومی و ساکنان این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: در صورت به کارگیری ظرفیت های فکری و توان علمی و عملی آنان می توان شاهد شکوفایی در پارس جنوبی باشیم.

ضرورت همسو شدن مراکز آموزشی با نیازهای صنعت نفت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر فعالیت همسو شدن حوزه های آموزش عالی با نیازهای صنعت نفت، افزود: یادگیری حرفه و تخصص های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از پیش نیازهای اصلی اشتغالزایی در منطقه ویژه پارس است که مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای باید متناسب با این نیازها خود را تجهیز کنند.

موسوی تصریح کرد: جوانان ساکن این منطقه نیاز مبرم به اشتغال دارند؛ تعامل، همدلی و همفکری تمام مسوولان عامل مهم ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی و افزایش فرصت های شغلی در منطقه ویژه پارس است.

اشتغال 53 هزار نفر در منطقه ویژه پارس

موسوی یادآور شد: هم اکنون بیش از 53 هزار نفر در کل منطقه شاغل می باشند؛ با اجرایی شدن مراحل ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی تا پایان امسال حدود 30 تا 40 هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به وضعیت اشتغال نیروهای بومی در سال گذشته نسبت به یک سال پیش از آن، ادامه داد: تعداد افراد بومی (متولدین استان بوشهر) معرفی شده به شرکت های مستقر در منطقه ویژه جهت اشتغال در سال 1388 چهار هزار و 318 نفر بوده است؛ این میزان با درصد رشد در سال 89 به نه هزار و 775 نفر رسیده است.

موسوی افزود: تعداد افراد بومی جذب شده در شرکت های مستقر در پارس جنوبی در سال گذشته دو هزار و 15 نفر بوده که در قیاس با سال 88 (جذب یک هزار و 801 نفر) 12 درصد رشد داشته است.

او با اشاره به آمار کل مقاضیان ثبت نام شده در سال 88 و 89 یادآور شد: در سال گذشته 24 هزار و 613 نفر متقاضی اشتغال در شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس در سامانه مدیریت کار و خدمات اشتغال این سازمان نام نویسی شدند؛ این میزان نسبت به سال 88 (نام نویسی 19 هزار و 953 نفر) 23 درصد رشد داشته است.

موسوی با بیان اینکه در سال 89 12 هزار و 19 متقاضی نام نویسی شده به شرکت های مستقر در پارس جنوبی معرفی شده اند، ادامه داد: در سال گذشته سه هزار و 670 نفر با تعیین مسوولیت در شرکت های فعال در منطقه ویژه شاغل شده اند و این میزان نسبت به سال 88 (دو هزار و 530 نفر به کار گمارده شدند) 45 درصد رشد داشته است.303


شناسه خبری: 14402

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو