رتبه دوم رشته ارتباطات الکترونیک به روابط عمومی منطقه ویژه پارس رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14758
ساعت 06:28 پنج‌شنبه 16 تير 1390


در دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت، رتبه دوم رشته ارتباطات الکترونیک در سطح شرکت های گستره ملی، به مجتبی دزفولی نسب رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رسید.

به گزارش بنا (bena)، با پایان یافتن دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت، برگزیدگان آثار ارسال شده در حوزه روابط عمومی صنعت نفت، انتخاب و معرفی شدند.

هیات داوران دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت برگزیدگان سطح شرکت های گستره ملی را به این شرح اعلام کرد:

رتبه اول رشته برنامه جامع و سالانه رتبه اول رشته پژوهش و افکارسنجی رتبه اول رشته ارتباطات رسانه ای رتبه اول رشته مدیریت بحران رتبه دوم رشته ایده های برتر رتبه سوم رشته ارتباطات مردمی به مجید شهیدی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، رتبه دوم رشته برنامه جامع و سالانه رتبه سوم رشته انتشارات رتبه سوم رشته پژوهش و افکار سنجی رتبه سوم رشته ارتباطات رسانه ای رتبه سوم رشته ایده های برتر به عباس اعظمی رئیس روابط عمومی شرکت انتقال گازایران، رتبه دوم رشته ارتباطات رسانه ای رتبه سوم رشته ارتباطات الکترونیک رتبه سوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی رتبه سوم رشته برنامه جامع به منوچهر خندان، رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران رسید.

همچنین رتبه اول رشته ایده های برتر رتبه دوم رشته ارتباطات مردمی رتبه دوم رشته پژوهش و افکارسنجی رتبه دوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی به علی اصغر سالمی رئیس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، رتبه اول رشته انتشارات رتبه اول رشته ارتباطات مردمی به جواد مروی رییس روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، رتبه اول رشته ارتباطات الکترونیک رتبه دوم رشته انتشارات به عبدالحسین رضایی زاده رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، رتبه اول رشته تبلیغات و اطلاع رسانی به علیرضا نیل درار رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رتبه دوم رشته ارتباطات الکترونیک به مجتبی دزفولی نسب رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و رتبه شایسته تقدیر رشته انتشارات به حسین رضا فارسی جوکار، رئیس روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت رسید.

سید جواد موسوی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، توانست رتبه اول رشته ایده های برتر رتبه اول رشته ارتباطات مردمی و رتبه سوم رشته ارتباطات رسانه ای در سطح استانی را کسب کند.

همچنین رتبه دوم رشته مدیریت بحران رتبه سوم برنامه جامع و سالانه به مهدی دهقانی، رئیس روابط عمومی منطقه 5 عملیات انتقال گاز، رتبه سوم رشته ایده های برتر، رتبه سوم رشته انتشارات به محمدعلی فتح الله زاده، سرپرست روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، رتبه دوم رشته ارتباطات مردمی و رتبه دوم رشته ارتباطات رسانه ای به عباس سلیمانی، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، رتبه شایسته تقدیر رشته انتشارات، رتبه شایسته تقدیر رشته برنامه جامع و سالانه به مجتبی قنواتی، سرپرست روابط عمومی شرکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رتبه اول رشته برنامه جامع و سالانه به سید حسین موسوی، رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی برزویه (نوری) رسید.

بر پایه این گزارش، رتبه اول رشته انتشارات به محمد نورمحمد، رئیس روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، رتبه اول رشته پژوهش و افکارسنجی به شاپور یاوری، رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی بندر امام، رتبه اول رشته ارتباطات رسانه ای به سید محمدعلی مجتهدزاده، سرپرست روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس و رتبه اول رشته تبلیغات و اطلاع رسانی به اسفندیار صلاحت پور، سرپرست روابط عمومی شرکت پتروشیمی مارون رسید.

رتبه اول رشته ارتباطات الکترونیک، رتبه اول رشته مدیریت بحران، رتبه دوم رشته برنامه جامع و سالانه، رتبه دوم رشته ایده های برتر به ترتیب به رحیم محمدی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، عباس کاظمی، رئیس روابط عمومی شرکت بازرگانی پتروشیمی، مصطفی حجه فروش، سرپرست روابط عمومی منطقه 2 عملیات انتقال گاز و محمد صادق حاجیان، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان رسید.

مسعود نوری، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران، سید محمدباقر یوسف زاده، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، سید روح اله یزدانخواه، رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، محمدرضا بخشعلی زاده، رئیس روابط عمومی منطقه 8عملیات انتقال گاز و غلامعلی صیادی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی به ترتیب توانستند رتبه دوم رشته پژوهش و افکارسنجی، رتبه دوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی، رتبه دوم رشته ارتباطات الکترونیک و رتبه سوم رشته ارتباطات مردمی را کسب کنند.

رتبه سوم رشته مدیریت بحران از سوی حسین محمدقاسمی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل، رتبه سوم رشته ارتباطات الکترونیک از سوی محمد حسین نفتی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، رتبه سوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی داریوش چهرازی، رئیس روابط عمومی شرکت نفت خزر و رتبه سوم رشته پژوهش و افکارسنجی، سید اسد میرعالی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز، کسب شد.

محسن شجاعی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی صادرات گاز ایران، شمس اله شیردل، رئیس روابط عمومی مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی، ابوالفضل نعمتی، رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و حسین عرب، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران توانستند به ترتیب رتبه شایسته تقدیر رشته برنامه جامع و سالانه، رتبه شایسته تقدیر رشته ایده های برتر، رتبه شایسته تقدیر رشته پژوهش و افکارسنجی و رتبه شایسته تقدیر رشته پژوهش و افکارسنجی را از آن خود کنند.

رتبه شایسته تقدیر رشته ارتباطات رسانه ای به ابراهیم افشاری، رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی تبریز، رتبه شایسته تقدیر رشته تبلیغات و اطلاع رسانی به علیرضا مسلم، رئیس روابط عمومی شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی، رتبه شایسته تقدیر رشته ارتباطات الکترونیک به سید احمد خدایی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان و رتبه شایسته تقدیر ارتباطات مردمی به سید جواد حسینی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه البرز رسید.

بر اساس این گزارش، اسامی برگزیدگان سطح شرکت های اصلی در دومین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت نفت به شرح زیر است: رتبه اول رشته ایده های برتر رتبه اول رشته ارتباطات مردمی رتبه اول رشته مدیریت بحران رتبه دوم رشته پژوهش و افکارسنجی رتبه سوم رشته برنامه جامع و سالانه رتبه سوم رشته انتشارات رتبه سوم رشته ارتباطات رسانه ای رتبه سوم رشته ارتباطات الکترونیک مجید بوجار زاده رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رتبه اول رشته ارتباطات الکترونیک رتبه اول رشته تبلیغات و اطلاع رسانی رتبه دوم رشته انتشارات رتبه دوم رشته ارتباطات رسانه ای رتبه دوم رشته برنامه جامع و سالانه رتبه دوم رشته ایده های برتر رتبه سوم رشته پژوهش و افکارسنجی منوچهر خندان رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، رتبه اول رشته ارتباطات رسانه ای رتبه اول رشته برنامه جامع و سالانه رتبه دوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی رتبه سوم رشته ایده های برتر سیدعلیرضا سادات میر، رئیس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، رتبه اول رشته انتشارات رتبه اول رشته پژوهش و افکارسنجی رتبه دوم رشته ارتباطات الکترونیک رتبه دوم رشته تبلیغات و اطلاع رسانی شمس اله جشنی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی.

بر اساس این گزارش بیانیه هیئت داوران دومین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر صنعت نفت کشور نیز بدین شرح است:
همه صاحبنظران و دست اندرکاران روابط عمومی و ارتباطات، روابط عمومی را به عنوان یک هنر و ابزاری کار آمد و موثر در تحقق و دستیابی به اهداف هر سازمان یا دستگاه اجرایی می دانند و معتقدند چنانچه مدیران و دولتمردان از این هنر به درستی استفاده کنند، قطعا شاهد توفیقات و نتایج مثبت ناشی از بهره گیری از این هنر یا حرفه خواهند بود.

از این رو، دولت ها و به ویژه آنهایی که عمیقا از کار آمدی و اثربخشی این هنر آگاهی دارند، می کوشند تا با استفاده از روشها و برنامه های مختلف در جهت اعتلا و توسعه¬ی هر چه بیشتر این حرفه گام بردارند. از جمله اقداماتی که می تواند نیل به این امر را با شتاب بیشتری محقق سازد، هم اندیشی و برگزاری نشست¬های علمی، تخصصی با برخورداری از نظرات، راهبردها و روشهای تاثیرگذار و برگرفته از خرد جمعی، استفاده فناوریهای جدید، دریافت اطلاعات و تامین شرایط هر چه بهتر و بیشتر برای فعالیت های روابط عمومی که عمده ترین وظایف شان اطلاع رسانی، پاسخگویی، ایجاد ارتباطی دو سویه و تحقق اهداف و برنامه های سازمان متبوع شان است، اقداماتی جدی و بنیادی صورت دهند.

همان طور که اشاره شد، با حرکت و شتاب فزاینده ای که لازم است در این مسیر برداشته شود، برگزاری جشنواره های انتخاب روابط عمومی های برتر مانند آنچه که سال گذشته به عنوان نخستین جشنواره برگزار و امسال شاهد دومین دوره ی آن هستیم، می تواند نقش و تاثیر بسزایی برای نیل به اهداف و آرمانهایی داشته باشد که بیشک از دغدغه های مدیران کارآمد، با تجربه و صاحب اندیشه در عرصه روابط عمومی است.

دلیل واضح بر این مدعا رشد کمی و کیفی فعالیت های روابط عمومی های تابع صنعت نفت کشور است که در فاصله جشنواره اول تا امروز، کاملا نمود داشته و اکثر اعضای هیات داوران ضمن بررسی نمونه¬ی آثار واصله، به این مهم اشاره کرده و بر آن صحه گذاشته اند.

با این مقدمه و تبیین شرایط کنونی روابط عمومی در کشور و آن چه که به اختصار بیان شد، هیات داوران دومین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر صنعت نفت کشور ضمن ابراز خرسندی از این تحول چشمگیر، همچنان بر استفاده از نیروهای تحصیلکرده و متخصص در رشته های مرتبط،و برگزاری دورههای آموزشی تاکید داشته و انجام این امور را از اساسی ترین موضوعات در این زمینه می دانند. همچنین هیات داوران توصیه می کنند موضوع ارزیابی عملکرد و سنجش توانمندیهای روابط عمومی ها به شکل جدی تری در دستور کار مدیران قرار گیرد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با شناخت و آگاهی از این امر و با این نگرش که برگزاری جشنواره های انتخاب روابط عمومی های برتر یکی از روش های مناسب برای شناسایی نقاط قوت و ضعف روابط عمومی ها بوده و ضمن داشتن بار آموزشی می تواند با ایجاد انگیزه بین شرکت کنندگان، رقابتی منطقی و مبتنی بر دانش و آگاهی مدیران و کارشناسان را فراهم آورد، برای دومین سال متوالی با ارسال فراخوانی در اسفند ماه سال 1389 دومین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر صنعت نفت را در 9 رشته ارتباطات رسانه ای، ارتباطات الکترونیک، ارتباطات مردمی، پژوهش و افکارسنجی، تبلیغات و اطلاع رسانی، مدیریت بحران، انتشارات، ایده های برتر و برنامه ی جامع از مجموع روابط عمومی های تابع در سه سطح شرکت های اصلی، شرکت های با گستره فعالیت ملی و شرکت های با گستره فعالیت منطقه ای و استانی خواسته شد تا نمونه ی آثارشان از ابتدا تا انتهای سال 1389 را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

متعاقب این اقدام تعداد 116 روابط عمومی مجموعه آثارشان در بخش های اعلام شده را که بالغ بر 5526 اثر است را به دبیرخانه فرستادند.

هیات داوران دومین جشنواره انتخاب روابط عمومی های برتر صنعت نفت کشور پس از دریافت آثار، با دقت نمونه های دریافتی را بررسی کرده و ضمن امتیازدهی دریافتند که باز هم روابط عمومی های شرکت کننده به بخش فنون روابط عمومی توجه بیشتری نشان داده و همچون سال قبل بخش هایی مثل پژوهش و افکارسنجی، مدیریت بحران، برنامه جامع و ارتباطات مردمی، خلاقیت و نوآوری مورد اهتمام ویژه قرار نگرفته است و اگر نمونه هایی نیز در این بخش ها ارسال کرده اند، فاقد مستندات متناسب و مبتنی بر انجام یک کار حرفه ای بوده است.

با توجه به آن چه که در بیانیه اشاره شد، هیات داوران دومین جشنواره ی انتخاب روابط عمومی های برتر صنعت نفت کشور، توجه و پرداختن بیشتر به امر آموزش به طرق مختلف و ترتیب برگزاری دوره هایی با هدف انتقال تجارب و تبیین شیوه های کاربردی در کنار مباحث نظری را امری ضروری و الزامی می دانند و ضمن با ارزش دانستن برگزاری چنین جشنواره هایی تاکید کرده و توصیه می کنند مدیران و مسئولان روابط عمومی در دستگاه های اجرایی با جدیت و تلاش بسیار بکوشند تا با ارتقاء و اعتلای همه جانبه روابط عمومی در سازمان متبوع شان را تعمیق بخشند. 303

شناسه خبری: 14758

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو