کلنگ زني 9 کارخانه صنعتي در اروند طي سال جاري

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1495
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند کلنگ زني 9 واحد صنعتي در منطقه آزاد اروند انجام شده است .

جواد معصومي مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگاربنا(bena) با اعلام اين مطلب افزود:«دو شرکت اروند نانو کوتينگ تکنولوژي که به توليد انواع چادر، خيمه، روکش سولار، انواع کيسه هوا و قايق‌هاي بادي و انواع چارهاي مصنوع مي‌پردازد و 6 ميليون متر مربع ظرفيت توليد آن است. همچنين ميزان سرمايه‌گذاري اين شرکت 234 هزار و 351 ميليون ريال و 22 ميليون يورو است که بالغ بر 65 نفر در اين بخش فعاليت دارند».

معصومي افزود: «همچنين وزارت جهاد کشاورزي (موسسه سرم‌سازي رازي) را احداث کرده که ميزان پيشرفت فيزيکي اين واحد بيش از 3 درصد است اين واحد به بسته‌بندي انواع واکسن، بسته‌بندي انواع آنتي ژن و فرآورده‌هاي بيولوژيک مي‌پردازد که ظرفيت توليد آن 315 ميليون ريال و 22 ميليون يورو است. همچنين ميزان سرمايه‌گذاري صورت گرفته در اين بخش 357 هزار و 45 ميليون ريال است که براي 20 نفر اشتغال ايجاد کرده است.»

وي اضافه کرد: «شرکت لوح سازان سبز اروند با 10 درصد پيشرفت فيزيکي به توليد لوح فشرده خام (CD) مي‌پردازد که ظرفيت توليد اين بخش 12 ميليون عدد است همچنين ميزان سرمايه‌گذاري اين بخش 10 هزا و 679 ميليون ريال است که براي 17 نفر اشتغال ايجاد خواهد کرد».

به گفته وي؛ شرکت صنايع کاشي و سراميک مقداد با 2/2 ميليون متر مربع ظرفيت توليد کلنگ زني آن انجام شده در حال حاضر بيش از 30 درصد پيشرفت فيزيکي اين بخش است که توليد کاشي و سراميک توسط 126 نفر توليد خواهد شد. همچنين سرمايه‌گذاي اين مجموعه 70 هزار و 625 ميليون ريال و 259 هزار دلار است.

معصومي در ادامه در خصوص ساير واحدهاي صنعتي که اخيراً کلنگ زني آنها صورت گرفته است خاطر نشان کرد: «شرکت مهندسي برق مازند نور به توليد تير بتوني برق مي‌پردازد که ظرفيت توليد اين شرکت 2 هزار و 500 عدد تير بتوني برق است، همچنين ميزان سرمايه‌گذاري اين شرکت 9 هزار و 95 ميليون ريال است که براي 18 نفر اشتغالزايي کرده است همچنين ميزان پيشرفت فيزيکي اين شرکت 15 دصد است».

وي گفت: «شرکت شن کوبان زاگرس با ظرفيت تويد 14 هزار تن بتون آماده کلنگ زني شده که براي 19 نفر اشتغال ايجاد خواهد کرد. ميزان سرمايه‌گذاري اين واحد صنعتي يک هزار و 965 ميليون ريال است».

به گفته وي شرکت پديده بازرگاني اروند به توليد بسته‌بندي برنج و خشکبار مي‌پردازد که ظرفيت توليد يکهزا تن برنج و خشکبار را به عهده خواهد داشت و ميزان سرمايه‌گذاري آن بالغ بر يک هزار و 281 ميليون ريال است که براي 11 نفر اشتغال ايجاد خواهد کرد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد اروند به کلنگ زني دو شرکت پالايشگاه نفت خوزستان اروند که به ترتيب به تويد فرآورده‌هاي نفتي گوگرد خام و بازيافت لاستيک‌اي فرسوده خودرو اشتغال داشته اشاره کرد و افزود: «دو واحد صنعتي مذکور به ترتيب براي 675 نفر و 48 نفر اشتغال ايجاد کرده‌اند و حجم سرمايه‌گذاريشان به ترتيب 42 ميليون و 666 هزار ريال و 74 هزار و 858 ميليون ريال (110 هزار دلار) صورت گرفته است./205

شناسه خبری: 1495

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو