تمرکز گرایی در مناطق ویژه بستری مناسب برای ارایه خدمات

لینک کوتاه: freena.ir/detail/14973
ساعت 07:12 پنج‌شنبه 23 تير 1390


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس گفت:تمرکزگرایی در یک محدوده می تواند بستر مناسبی برای ارایه خدمات و نظارت را فراهم کند.

مسعود هندیان در گفتگو با بنا (bena) با اشاره به شرایط جغرافیایی، نیروی متخصص ، نزدیکی به بازارهای هدف، نزدیکی به خطوط هوایی،دریایی و زمینی منطقه ویژه اظهار داشت: چرخه‌ای از صنایع "مادر" در منطقه در حال شکل‌گیری است که به طور مستقیم بیش از 30 هزار شغل تا پایان برنامه پنجم ایجاد خواهد کرد.

او استقرار بیش از 23 شرکت سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بیش از48000 میلیارد ریال را موید رشد صنایع مشروحه دانست که استعداد و توان منطقه‌ را نشان می دهد.

هندیان وجود اسکله عظیم تخلیه و بارگیری به ظرفیت 6 میلیون تن در سال که هم اکنون در حال توسعه به 12 میلیون تن است را یک مزیت بسیار مناسب در صنعت فولاد بر شمرد و استحصال 40 هکتار زمین از طریق دریا به منظور احداث 4 پست اسکه باکاربرد تخلیه و بارگیری کالاهای غیر فله را از دیگر اقدامات مهم توصیف کرد.

او به شرکتهای صنعتی وتاسیسات مستقر در منطقه اشاره کرد و افزود: در این منطقه شرکتهای الومینیوم المهدی ،الومینیوم هرمزال، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب فولاد جنوب و فولاد صبا خلیج فارس ،نیروگاه گازی نما، پست برق 230/400، پست گنو و خطوط انتقال 30 کیلومتر وتعداد3 آب شیرینکن فعالیت دارند.

او در خصوص تسهیلات منطقه ویژه یادآور شد: خدمات صادرات، ترانزیت، ترخیص کالا، صدور قبض انبار تفکیکی و گواهی مبداء برای کالاهای وارداتی وصادراتی،آزادی مشارکت وسرمایه گذاری برای اتباع داخلی وخارجی ،ورود وخروج کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی برای پردازش، معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور به میزان ارزش افزوده ،امکان صادرات وترانزیت وترانشیب وصدور مجدد کالا،تخصیص سرمایه های خارجی وسود حاصل آنها ،آزادی ورود وخروج سرمایه به منطقه ،مشمولیت قانون تشویق وحمایت سرمایه گذاری خارجی ، فعالیت های تجاری و گمرک را از جمله خدماتی است که در این منطقه به صنایع مستقر و سرمایه گذاران ارائه می شود.

هندیان هدف از ایجاد منطقه را فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و هدایت آنها در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی صنایع انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و هم چنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی،انتقال دانش، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت با بازارهای جهانی ذکر کرد.303
برچسب: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس، تمرکز گرایی

گالری تصاویر

شناسه خبری: 14973

آخرین اخبار

پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو