نقش محوری جمهوری اسلامی در امنیت و تامین انرژی جهان اثرگذار است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15400
ساعت 07:25 شنبه 8 مرداد 1390

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در اجلاس بین المللی مناطق ویژه جهان در دهلی نو، نقش راهبردی و محوری جمهوری اسلامی ایران در ثبات، امنیت و تامین انرژی جهان برجسته و اثرگذار خواند و گفت: این نقش کلیدی می تواند تعاملات کشورهای اسلامی، دوست و همسایه را تقویت کند.

به گزارش بنا (bena)، سید پیروز موسوی در هفتمین اجلاس مناطق ویژه جهان که با حضور مدیران عامل مناطق ویژه از 120 کشور جهان، روز پنج شنبه (6 مرداد) در دهلی نو پایتخت هند برگزار شد، تصریح کرد: استراتژی انرژی، بخشی از راهبرد توسعه و امنیت ملی کشورهاست؛ حرکت به سمت تحقق این راهبرد علاوه بر تامین انرژی داخلی، تقویت روابط بین الملل را نیز در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: امروزه کشورها در مسیر توسعه و در تصمیم های استراتژیک خود، تعامل و همکاری در حوزه انرژی را بیش از پیش مد نظر قرار می دهند و در این راستا تلاش می کنند در معادلات جهانی نقش موثری ایفا کنند.

موسوی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را یکی از مناطق راهبردی ملی و جهانی جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: با توجه به وجود ذخایر قابل توجه انرژی و زیرساخت های برجسته سرمایه گذاری، حوزه منطقه ویژه پارس در سال های اخیر کانون توجه کشورهای جهان برای تامین انرژی شده و در این زمینه تفاهم نامه ها و قراردادهای مهمی امضا شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس یادآور شد: اخیرا تفاهم نامه صادرات گاز ایران به عراق، سوریه و از طریق خاورمیانه به اروپا امضا شده است؛ ضمن اینکه بخشی از گاز پارس جنوبی از طریق خط لوله صلح به پاکستان، هند و از آن طریق به چین ارسال خواهد شد؛ این درحالی است که هم اکنون روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز ایران به ترکیه صادر می شود.

موسوی تصریح کرد: می توانیم از قابلیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در حوزه منطقه ویژه پارس در راستای تقویت مناسبات فی مابین کشورهای اسلامی، دوست و همسایه به خوبی استفاده کنیم؛ از تمام سرمایه گذاران فعال جهان به سرمایه گذاری و حضور موثر در حوزه های بالادستی و پایین دستی منطقه ویژه پارس دعوت می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به عنوان سخنران ویژه به هفتمین اجلاس مدیران عامل مناطق ویژه جهان دعوت شده بود، مقاله خود را با عنوان «تاثیر ایجاد ارزش افزوده در توسعه و شکوفایی مناطق ویژه، آزاد، تجاری و اقتصادی » ارائه کرد.

موسوی در این مقاله بر توسعه اجتماعی، متوازن و توجه به منافع ذی نفعان کلیدی، بهبود معیشت و ارتقای میزان اشتغال، رعایت استانداردهای محیط زیست، بهداشت و سلامت، توسعه فناوری های مخابراتی و فناوری ارتباطات و فعال نمودن حوزه های سرمایه گذاری با رویکرد دانش محوری، تاکید کرد.

در هفتمین اجلاس مدیران عامل مناطق ویژه جهان نیز بر گسترش صادرات و واردات هدفمند، کسب درآمد ارزی، تشویق و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد مناسبات لازم برای توسعه فرهنگی و اجتماعی، تاکید شد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای نخستین بار به اجلاس بین المللی مدیران عامل مناطق ویژه جهان دعوت شد.
303

شناسه خبری: 15400

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو