بانک مناطق آزاد با 6 شعبه آغاز به کار مي کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1562
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، بانک مستقل مناطق آزاد با هدف حمايت از سرمايه گذاري در اين مناطق با 6 شعبه راه اندازي مي شود.

سيد محمود رضا حسيني، با بيان اين مطلب و با اظهار اميدواري از راه اندازي اين بانک تا اوايل سال آينده به خبرنگار بنا (bena) گفت :« اين بانک در حال حاضر در مرحله معرفي هيات مديره به بانک مرکزي است و قانونا بايد يک ماه پس از اتمام پرونده راه اندازي شود و اين اتفاق نهايتا تا اوايل سال آينده انجام مي شود».

وي منطقه آزاد کيش را دفتر مرکزي اين بانک خواند و افزود:« دفتر مرکزي اين بانک در منطقه آزاد کيش و شعبات آن درمناطق آزاد چابهار، ارس، انزلي اروند و قشم قرار دارند.»


حسيني با اشاره به 600 ميليارد تومان گردش مالي سالانه در مناطق آزاد ايران اظهار داشت:« در حال حاضر اين حجم نقدينگي در بانک هاي مختلف متفرق هستند که به راحتي مي تواند يک بانک خصوصي را در شروع کار پر رونق کند.»

گفتني است مجوز تاسيس بانک ويژه مناطق آزاد ارديبهشت ماه سال جاري در هيئت وزيران به تصويب رسيد. برهمين اساس بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران موظف است ترتيبي اتخاذ کند که در مدت يک ماه از زمان دريافت پيشنهاد سازمان براي تاسيس بانک و مؤسسه، مجوز تاسيس آن را صادر کند و يا در صورتي که امکان تاسيس بر اساس قوانين و مقررات مربوط وجود نداشته باشد، مراتب را به سازمان اعلام کند.

همچنين هيئت وزيران بانک هاي تجاري کشور را مکلف به تمهيداتي کرده است که حداقل يکي از شعب خود در مناطق آزاد را در حد شعبه مستقل و با درجه بالا ارتقا داده و حداکثر اختيارات ممکن را به آنها براي ارائه بيشترين خدمات به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي اعطا کند.

دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي مربوط نيز به امور پولي و بانکي مناطق آزاد توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران با هماهنگي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي تهيه و ابلاغ خواهد شد.
202

شناسه خبری: 1562

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو