حذف سه نقطه حادثه خیز در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/15628
ساعت 06:23 يکشنبه 16 مرداد 1390

مدیر طرح های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اتمام مطالعات سه پروژه مهم در حوزه توسعه راه های ارتباطی پارس جنوبی خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه ها، سه نقطه حادثه خیز در حوزه های راه های ارتباطی پارس جنوبی حذف می شود.

به گزارش بنا (bena)، مهندس حمیدرضا مسعودی در نشست مدیران منطقه ویژه پارس یادآور شد: با توجه به گسترش فعالیت ها در پارس جنوبی و عملیات توسعه ای فازهای باقیمانده پارس جنوبی،حمل و نقل جاده ای نیز رشد چشمگیری داشته که در این راستا، توسعه راه های ارتباطی منطقه ویژه و راه های دسترسی به فازهای باقیمانده پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: به طور معمول به دلیل وجود برخی نقاط حادثه خیز، حوادث تلخ و ناگوار جاده ای رخ می دهد؛ از این رو سازمان منطقه ویژه پارس در راستای اصلاح این نقاط حادثه خیز با هدف تسهیل در آمد و شد جاده ای، کاهش تلفات و سوانح رانندگی، و به ویژه دسترسی آسان به مناطق عملیاتی و فازهای باقیمانده پارس جنوبی اجرای سه پروژه مهم را عملیاتی می کند.

مسعودی گفت: پروژه احداث تقاطع جم (تکمیل گردش های ترافیکی) یکی از این طرح هاست که تلاش می شود با کمترین بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

مدیر طرح های مهندسی منطقه ویژه پارس افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار جهت جهت اصلاح این تقاطع 20 برآورد شده است؛ با انجام این پروژه علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، آمد و شد وسایل نقلیه در مسیر بندر طاهری به کنگان تسهیل می شود.

مسعودی، « اصلاح قوس هندسی در محدوده ایستگاه گاز فجر» را از دیگر طرح های یاد شده اعلام کرد و ادامه داد: این نقطه یکی از نقاط حادثه خیز جاده ای در منطقه ویژه محسوب می شود که با صرف 35 میلیارد ریال اعتبار، به نقطه امن تبدیل می شود.

او گفت: پروژه احداث « تقاطع غیرهمسطح ورودی بندرطاهری» نیز از دیگر نقاط حادثه خیز است؛ بهبود وضعیت ترافیک و حذف این نقطه پر حادثه از خواسته های مردم ساکنان بندر طاهری نیز بود که با اجرای این پروژه، رفت و آمد مردم به این شهر با اعتباری نزدیک به 53 میلیارد ریال آسان می شود.

مدیر طرح های مهندسی منطقه ویژه پارس تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی، به ویژه با سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی، وظیفه مدیران صنعت نفت در این حوزه راهبردی بسیار سنگین است؛ از این رو تمام تلاش خود را برای توسعه تمام زیرساخت های لازم جهت تکمیل و نهایی کردن طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام می دهیم.

مسعودی افزود: خوشبختانه با هم اندیشی و وحدت رویه بین مدیران شرکت های منطقه، و تعامل با مدیران استانی، روند عملیات اجرایی در تمام حوزه ها امیدوارانه پیش می رود.

او تصریح کرد: به طور قطع، با تلاش گسترده ای که در پارس جنوبی شاهد هستیم می توان به بهره برداری کامل این طرح عظیم تا پایان برنامه پنجم توسعه امیدوار بود.
303

شناسه خبری: 15628

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو