بازارسازي در کنار بازاريابي بررسي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/1852
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس، در مسائل و مباحث صادراتي بايد بازارسازي و بازاريابي در کنار يکديگر قرار گيرد.

مسعود ژاله رجبي معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس در حاشيه جلسه کارگروه صادراتي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، با بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena) گفت:« صادرات، ارتباط با بازرگانان حرفه اي در بازارهاي هدف و بازارهاي اروپايي است.»

وي يادآور شد:« در مباحث صادراتي، مسائلي چون دوام و بقاي کالا، سطح کيفيت و استاندار سازي مد نظر قرار مي گيرد.»

ژاله رجبي در ادامه با بيان اين که بازار سازي در تجارت و صادرات به تنهايي مطرح نيست خاطر نشان کرد:« بايد بازار سازي در کنار بازاريابي مد نظر قرار گيرد تا صادرات کالا به بازارهاي رقابتي توسعه يابد.»

وي در ادامه گفت:« بايد اصول و مباني صادرات در بازارهاي هدف مورد ارزيابي قرار گرفته تا از اين طريق صادرات توسعه يابد.»

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري منطقه آزاد ارس با بيان اين که بايد کالاهايي را صادر کنيم که قدرت رقابت را در بازارهاي کشورهاي هدف داشته باشد گفت:« استاندارد سازي، افزايش کيفيت کالا و قيمت مناسب، شاخص هايي است که در امر توسعه صادرات، نقش بسيار موثري دارند.»
203

شناسه خبری: 1852

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو