ساخت داکت ضد عفوني مکانيزه در پايانه مرزي جلفا به اتمام رسيد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2072
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
همزمان با ايام مبارک دهه فجر پروژه داکت ضد عفوني قرنطينه دامپزشکي پايانه مرزي جلفا به بهره برداري مي رسد.

فرهاد اسماعيلي، معاون فرهنگي،اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اين خبر گفت: اين داکت ضد عفوني تمام اتوماتيک با تکنولوژي جديد EXEL فرانسه مي باشد و به منظور پيشگيري از ورود بيماريهاي مشترک بين انسان و دام بويژه آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان و ديگر امراض دامي نصب شده است.

فرهاد اسماعيلي افزود: بسياري از بيماري هاي واگير دار از طريق خودروها انتقال مي يابد و با انجام اين پروژه تمامي خودروهاي ورودي به کشور ازطريق مرز ورودي نخجوان، توسط داکت ضدعفوني مي شوند.

وي ادامه داد: ضد عفوني کاميونها و ساير وسايل نقليه در کمتر از يک دقيقه اتفاقي مهم و موثر در تبادلات مرزي است و در سال اينده نيز با اتصال به خط اينترنت پر سرعت، داکت ضد عفوني پايانه مرزي جلفا در هر لحظه و به صورت آن لاين قابل کنترل خواهد بود.

اسماعيلي تصريح کرد: اجراي اين پروژه از مفاد تفاهم نامه همکاري مشترک سازمان منطقه آزاد ارس با دامپزشکي استان مي باشد که در راستاي حفظ و حراست از ثروت دامي منطقه و ارتقاء بهداشت عمومي شهرستان و استان احداث و به بهره برداري مي رسد.

اسماعيلي در پايان افزود: آموزش همگاني و فرهنگ سازي برخورد صحيح با پرندگان مهاجر، اجراي سيستم پالايش و بررسي نمونه هاي طيور بومي و مهاجر در منطقه، مبارزه با بيماريهاي واگير دام و در نهايت حفظ و ارتقاء بهداشت عمومي منطقه از ديگر مفاد تفاهم نامه همکاري مشترک مي باشد که با اختصاص هزينه اي بالغ بر هفتصد ميليون ريال از طرف سازمان منطقه آزاد ارس عملياتي مي شود.

شناسه خبری: 2072

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو