آماده همکاري در منطقه آزاد چابهار هستيم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2141
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سفير کشور پادشاهي عمان گفت:«منطقه آزاد چابهار با توجه به موقعيت جغرافيايي نزديکي که به کشور ما دارد مي تواند فرصتي مناسب براي همکاري هاي دو جانبه با ايران باشد.»

به گزارش بنا (bena) يحيي العريمي افزود :« نکته مهم در سرمايه گذاري اين است که هر کشوري با توجه به شرايط و منافع خود برنامه ريزي و سعي مي کند بهترين خدمات را ارائه دهد.»

سفير عمان با اظهار اميدواري در توسعه روابط دو جانبه با ايران اظهار داشت :« بايد تلاش ما بر اين باشد کالاهاي با کيفيت توليد کنيم تا هم براي توليد کننده و هم براي مصرف کننده مقرون به صرفه باشد.»

گفتني است عمان هم مانند ديگر همسايگان خود به منابعي از نفت دسترسي دارد. اين کشور روزانه حدود ۷۴۰ هزار بشکه نفت توليد مي‌کند و منابعي از گاز هم دارد.

محصولات صادراتي آن شامل نفت، کالاهاي ترانزيتي، ماهي، آهن‌آلات و منسوجات است که به کشورهاي چين ، کره جنوبي ، ژاپن ، تايلند ، آفريقاي جنوبي ، امارات متحده عربي ، و تايوان صادر مي‌شود.

محصولات وارداتي اين کشور شامل ماشين‌آلات و تجهيزات حمل و نقل، کالاهاي توليدي کارخانه‌اي، مواد غذايي، احشام زنده و لغزاننده‌ها است.

توليد ناخالص عمان 61/61 ميليارد دلار است و ۹۲۰ هزار نفر نيروي کار اين کشور را تشکيل مي‌دهند. نرخ بيکاري در اين کشور ۱۵ درصد است.
202

شناسه خبری: 2141

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو