ضرورت اعطاي تسهيلات به واحدهاي صنعتي در مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2220
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته مدير صنايع و شهرک هاي صنعتي سازمان منطقه آزاد قشم ؛ با توجه به ابلاغ قانون هدفمند کردن يارانه ها و تاثير اجراي اين قانون بر تامين منابع مالي واحدهاي توليدي بخش خصوصي جهت جبران نقدينگي مورد نياز، جا دارد بانک ها در توجه بيش از پيشي به اعطاي تسهيلات و تامين نياز نقدينگي واحدهاي توليدي در مناطق آزاد کنند.

علي اسلام نيا مدير صنايع و شهرک هاي صنعتي سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو بنا(bena) با اعلام اين مطلب افزود:« بر اساس قانون هدفمند کردن يارانه ها، دولت اجازه دارد تا قيمت هاي حامل انرژي را اصلاح کند به گونه اي که قيمت فروش داخلي حامل هاي انرژي متناسب با قيمت فوب خليج فارس در دوره سه ساله تعيين شود».

اسلام نيا تصريح کرد:«طبق اين مصوبه قرار است آب و برق مصرف کنندگان نيز معادل قيمت تمام شده به فروش رسد و قيمت ساير کالا و خدمات هم معادل قيمت تمام شده تعيين شود».

وي افزود:« از اين رو بر اساس اين لايحه درآمد هاي حاصل از آن بايد صرف برنامه هاي ارائه شده دولت در جهت کنترل تبعات و اثرات اين اقدام بي سابقه شود».

مدير صنايع و شهرک هاي صنعتي سازمان منطقه آزاد قشم درادامه اظهار کرد:«آنچه مسلم است افزايش قيمت حامل هاي انرژي و هزينه خدمات باعث افزايش هزينه شده و در نتيجه افزايش هزينه هاي توليد سرمايه در گردش اين واحد ها را بلعيده و باعث عدم کارآيي بانک ها براي تامين منابع مالي جديد و جبراني مي شود که بيم آن مي رود واحد هاي توليدي فلج و زمين گير شوند براي جلوگيري از بروز اين بحران از هم اکنون بايد چاره انديشي کرد».

وي افزود:«اگر چه در اين قانون پيش بيني شده است که بخشي از درآمد ها صرف سود تسهيلات شود و از توليدکنندگان و همچنين توسعه صادرات غير نفتي حمايت شود ولي تاخير در رسيدن تسهيلات بانکي در جهت تامين نقدينگي واحدهاي توليدي، توليد را کاهش داده و باعث از دست رفتن بازار و به ويژه بازارهاي صادراتي در کوتاه مدت مي شود».

اسلام نيا خاطر نشان کرد:«از اين رو بانک ها بايد چگونگي اعطاي تسهيلات به واحدهاي صنعتي مناطق آزاد را پيش بيني کرده و اجازه داشته باشند با تائيد مديران مناطق آزاد تسهيلات مورد نياز را فراهم سازند»./205

شناسه خبری: 2220

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو