احداث پل خليج‌فارس سال 89 آغاز مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/2321
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم؛ احداث پل خليج‌فارس با هزينه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو و براي اتصال شبکه ريلي بندر شهيدرجايي به اسکله‌هاي مسافري و تجاري قشم در سال 89 اجراي آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بنا (bena) علي دهقان نصيري معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌ريزي و تصويب دولت براي احداث پل خليج‌فارس خبرداد و افزود:«پل خليج‌فارس با 2 هدف احداث خط ريلي و جاده‌اي با بودجه‌اي بالغ بر 600 ميليون يورو از سال آينده‌ آغاز خواهد شد».

دهقان نصيري ادامه داد:« با احداث پل خليج‌فارس که خط ريلي بندر شهيد رجايي را به اسکله لافت در قشم وصل خواهد کرد، امکان جابجايي بيشتر مسافر، ورود و خروج کالا و همچنين بهره‌برداري از پل براي عبور دادن فيبر نوري، لوله‌هاي برداشت گاز، لوله‌‌هاي نفتي و موارد ديگر را فراهم مي‌کند».

معاون بازرگاني سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:« با هدف اتصال خط آهن بندر شهيد رجايي به اسکله‌هاي مسافري و تجاري قشم، 2 هزار و 200 متر پل توسط پيمانکاران داخلي، فايناس و مشاوره خارجي ايجاد خواهد شد».

وي تصريح کرد:«برنامه‌ريزي براي طرح هاي توسعه‌اي اسکله‌ها نيز از سال گذشته در قشم آغاز شده است که مي‌توان به اسکله بهمن با هزينه‌اي بالغ بر بر 12 ميليارد تومان در سال جاري اشاره کرد».

به گفته دهقان نصيري، در سال 87 علاوه بر ورود 110 هزار خودرو به قشم از طريق اسکله‌ها‌، 2 ميليون و 200 هزار نفر مسافر نيز به جزيره وارد شده است. تعداد مسافرين جابجا شده در 10 ماه ابتداي سال جاري از طريق اسکله‌هاي لافت و پهل نيز 2 ميليون و 200 هزار نفر و خودرو‌ها نيز به 130 هزار رسيده است.

اين مقام مسئول در سازمان مناطق آزاد قشم همچنين به طرح توسعه اسکله شهيد ذاکري اشاره کرد و اضافه کرد:« براي اين بخش در قالب تفاهم‌نامه‌اي با سازمان بنادر و دريانوردي و صرف اعتباري بالغ بر 16 ميليارد تومان انجام مي‌شود»./205

شناسه خبری: 2321

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو